Avatar billede strue Nybegynder
09. september 2001 - 06:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XP problem: SHUT DOWN?

Hejsa.

Når jeg lukker mit winXP (devilsown) slukker min computer ikke.

Jeg kan høre at harddisken slår fra, som når jeg laver shut down i win 98, og så skal billedet jo gerne forsvinde fra skærmen og computeren er slukket. Men i XP når Harddisken at slå fra inden skærmbilledet forsvinder, så computeren kan bare stå med \"it is now safe to turn off your computer\" skærmbilledet, og jeg er nødt til at slukke på stikkontakten for at få billedet væk.

Nogen forslag til hvad det er der går galt? og en løsning på problemet??

Jacob
Avatar billede prof2 Nybegynder
09. september 2001 - 08:18 #1
Istedet for at klikke på stik kontakten... Kan du så ikke bruge en tænd/sluk knap på din computer... Det er den man plejer at bruge...
Avatar billede siam-dk Nybegynder
09. september 2001 - 09:45 #2
Har samme problem, tager en lytter.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2001 - 10:08 #3
Hvis den ikke har kunnet slukke i xp , så er din Bios, som enten står forkert, eller trænger til update. Har du tjekket at power under windows XP ikke står til Alid tændt.
Avatar billede siam-dk Nybegynder
09. september 2001 - 11:10 #4
Det er XP der laver det her
W2K, W98, WinMe klarer det fint.
Avatar billede strue Nybegynder
09. september 2001 - 13:10 #5
Har løst problemet selv nu!!

TIL Prof2: Jeg har ikke sådan en \"tænd/sluk\" knap på min computer, det er en knap der bare tænder min computer, ikke sådan en der sidder inde når computeren er tændt og ude når den er slukket.
Avatar billede strue Nybegynder
09. september 2001 - 13:13 #6
Som Kharder sagde så stod min computer på \"always on\" i power indstillinger. Dette blev ændret til \"home/desktop\" samt APM blev slået til under samme indstilling. Så virker det sku.... For at slå APM til er det vigtigt at funktionen er slået til i BIOS, ellers er Windows ike opmærksom på at dit bundkort understyrer advanced power management.