Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
08. september 2001 - 17:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pci-scsi kort til Scanjet 5p ?

Hej jeg har en scanjet 5p fra hp og jeg regner med at scsi controlleren er gået i stykker (med hjælp fra folk herinde :) ) Den controller jeg har nu, er en isa. Er det muligt at få en pci til den scanner? Kan en af disse f.eks bruges?

Acard
AEC-6712TS

Adaptec
AHA-2904 Kit
Avatar billede siam-dk Nybegynder
08. september 2001 - 17:06 #1
Hvis miniporten passer, bag på scsi kortet, skulle der ikke være noget galt i det.
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
08. september 2001 - 17:09 #2
hvordan ved man det?
Kan man være sikker på at f.eks. driveren til scsi kortet virker sammen med scanneren?
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. september 2001 - 17:13 #3
SCSI er blot en standard, den skal kunne bruges til alle de enheder der bliver sat til den, uanset om det er HDD eller f.eks. skannere!
Driveren har ikke noget med SCSI at gøre, det er driveren til scanneren der kan volde problemer!
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
08. september 2001 - 17:14 #4
ok mange tak! Så der er intet problemer med det ?
Avatar billede intel4004 Novice
09. september 2001 - 09:58 #5
Jeg ejer også HP Scanjet 5p, dog er mit problem at jeg engang bliver nødt til at få fat i et nyere pci scsi kort, da win2k brokker sig med Isa kortet...

Hvis du kigger i din User Manual på side A-3(Appendix A) står der noget om hvilket type port scanneren benytter(side A-4).

Der står \"Mini 50-pin SCSI-II connector\", som betyder at du skal have et kort med en 50-pin scsi II port...

Driveren til det nye scsi kort, skal ikke \"snakke\" scanneren, men med kortet selv og operativsystemet, derfor skulle det fungere uden problemer...

Adaptec AHA-2904 skulle fungere, da denne er scsi-2....

INTEL4004
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
09. september 2001 - 12:42 #6
Ok mange tak intel4004 så vil jeg skaffe mig sådan et !