Avatar billede normann Nybegynder
07. september 2001 - 09:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Database sortering Norsk/dansk

Hej,

Er det på nogen måde muligt at angive at sorteringen skal være på norsk/dansk i en .mdb fil vha. conn-objektet eller recordset-objekt ell. lign.
Jeg kan ikke rigtigt få det til at give mening at man skal gøre det i Access for man kan da godt bruge en mdb fil uden Access er installeret på computeren vha. af ADO/ODBC. Måske er det der man skal pille ved noget ?

-Bo

Avatar billede torbenmelander Nybegynder
07. september 2001 - 09:36 #1
Brug ORDRE BY i din SQL-sætning ...
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
07. september 2001 - 09:38 #2
Avatar billede keysersoze Guru
07. september 2001 - 09:39 #3
hvad mener du med at sortere på norsk/dansk?
Avatar billede siam-dk Nybegynder
07. september 2001 - 09:39 #4
Sørg for alle kort er sat korrekt i
Alle jumpere er instillet korrekt.

Hjælper det ikke, er der hardware fejl
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
07. september 2001 - 10:06 #5
Forkert spørgsmål sjam-dk ;-)
Avatar billede normann Nybegynder
08. september 2001 - 11:37 #6
Problemet er at å=a i sorteringen !!
Avatar billede roenving Novice
08. september 2001 - 11:41 #7
Men det er en egenskab, som tilhører databasen, så du skal rundt om Access, for at lave den indstilling.

Og
\"Jeg kan ikke rigtigt få det til at give mening at man skal gøre det i Access for man kan da godt bruge en mdb fil uden Access er installeret på computeren vha. af ADO/ODBC. Måske er det der man skal pille ved noget ?\"

Jamen ODBC (og sikkert også dens fætter ADO) kræver jo, at du har en Access-driver installeret og det er stort set Access minus brugerflade !!

hth
jes
Avatar billede normann Nybegynder
08. september 2001 - 16:36 #8
Jamen ODBC (og sikkert også dens fætter ADO) kræver jo, at du har en Access-driver installeret og det er stort set Access minus brugerflade !!

..og derfor kunne man forestille sig at man kunne pille ved opsætningen gennem disse.
Avatar billede roenving Novice
08. september 2001 - 16:58 #9
Det kunne man sikkert -- jeg kender bare ikke programmeringen !-] (og evt. kommandolinje-parametre eller deres ækvivalenter i ODBC-kald, hvis der overhovedet er nogle til den slags !·|)
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
27. september 2001 - 22:43 #10
At lukke ;-)
Avatar billede roenving Novice
28. september 2001 - 14:54 #11
Takker da for points ;~}

PS. Fandt du en løsning ?·]
Avatar billede normann Nybegynder
28. september 2001 - 16:45 #12
Jaeh, din løsning var rimelig optimal når det kom til stykket. (Jeg havde bare glemt at komprimere/reparere databasen)