Avatar billede ubo Nybegynder
04. september 2001 - 11:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Omrokkering af harddiske

Jeg har to harddiske:
HD1: 6GB med mit styresystem og diverse programmer på
HD2: 45 GB med andet

Nu vil jeg gerne have mit styresystem over på HD2 og ligeledes programmerne, og derefter formattere HD1.
HD2 er hurtigere end HD1, er det så ikke en god ide ??

Hvordan gør jeg det nemmest ??

Jeg kan vel ikke bare klippe C:/ Windows over på HD2 vel ??
Er der en måde så jeg kan gemme alle mine programmer, så jeg bliver fri for at finde alle CD\'erne frem igen.
Kan programmerne flyttes over på HD2 uden videre ??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. september 2001 - 11:30 #1
Nej, så skal du lave et image for at flytte dem uden at installere det hele igen !
Avatar billede ubo Nybegynder
04. september 2001 - 11:32 #2
AAAAAhhhggghhhhhh !!!
Det kan du da ikke bare skrive.
Hvordan laver jeg et image ??
Er det en god ide osv.

Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. september 2001 - 11:33 #3
Du kan bruge Norton Ghost til at oprette et image af din harddisk
Avatar billede ubo Nybegynder
04. september 2001 - 11:34 #4
Hvad med det image kan jeg bare lægge det ind på HD2
Hvad med programmerne ??
Avatar billede yogibear Nybegynder
04. september 2001 - 11:35 #5
Nej, du skal bruge et image-pgm, som f.eks. Ghost.
Du kan også bruge et DOS-bootdisk med EZ-Drive som laver samme nummer (=laver en fuldstændig kopie over til en anden disk).
Avatar billede niksen1 Nybegynder
04. september 2001 - 11:36 #6
Den nemmeste metode vil nok være: kør partition magic. Lave en partition på hd2 i passende størrelse. Derefter \"ghoster\" du hd1 over på hd2. Du kommer nok til, evt med partition magic, at fjerne indholdet på hd1, og rokere med hd kablerne, for at kunne boote
Avatar billede mortenbock Nybegynder
05. september 2001 - 16:56 #7
Du kan jo også bare beholde styresystemet på den gamle HD. Så er det 1000 gange nemmere at geninstallere windows, hvis det går galt. man kan bare formatere sit c: drev, uden at miste alle dokumenter/mp3/video osv.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. september 2001 - 18:45 #8
Husk at ghost vil overskrive de data/programmer der ligger på det drev du vil flytte systemet over på.

Ellers, når du har ghostet c: stopper du maskinen, bytter rundt på HDD 1 & 2, autodetecter dem og booter op på ghost start diskette og ghoster CD til den der nu er C:\\
Avatar billede yogibear Nybegynder
20. september 2001 - 16:26 #9
Takker for points :o)