Avatar billede jonashansen Nybegynder
02. september 2001 - 22:56 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

min pc virker ikke...

jeg har en duron 650mhz med 128mbram og to harddiske.
Forleden brugte jeg den om morgenen - ingen problemer, da jeg kom hjem om eftermiddagen virkede den ikke.
Den starter kun windows(w98SE) op hver tiende gang jeg prøver og så fryser den ved skrivebordet, når jeg så trykker CTRL-ALT-DELETE kommer der nogle underlige grønne og lillae striber i toppen af skærmen.
de andre 9 gange jeg prøver at starte den op, kommer jeg kun til den himmelblå startskærm hvor der står Windows 98.
Avatar billede slinky Nybegynder
02. september 2001 - 23:00 #1
format c:

//slinky
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. september 2001 - 23:00 #2
Tryk F8 når den skriver starter windows.

Du kan nu vælge at starte i safe mode. Gør dette.

Scandisk dine harddiske!

Hvor gammel er din installation?

Har du opdateret driver eller ligende for nyentligt?
Avatar billede darkside Nybegynder
02. september 2001 - 23:01 #3
Det lyder som et varme prob, hvor varm bliver den?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. september 2001 - 23:02 #4
Slinky>> Godløsning, men ikke hvis han først skal redde data!
Avatar billede slinky Nybegynder
02. september 2001 - 23:04 #5
jo, men jag går da ud fra, at han starter i fejlsikret og tager backup af de vigtigste ting!!
Måske lidt naivt af mig :-?

//slinky
Avatar billede jonashansen Nybegynder
02. september 2001 - 23:07 #6
processoren er 42c og det skulle være fint ikke?
jeg har kørt scandisk - der var intet galt, jeg har også kørt Norton emergency virus detec - heller intet galt.
Og jeg har ikke opdateret nogle drivere for nyligt.
Avatar billede jonashansen Nybegynder
02. september 2001 - 23:07 #7
den er lidt for billig...
Avatar billede master_nemo Nybegynder
02. september 2001 - 23:07 #8
hvis fejlsikret ikke virker så, tag og formater lortet.. det er muligt at rede din data med programmet easy recovery

/MN
Avatar billede jonashansen Nybegynder
02. september 2001 - 23:08 #9
det var til slinky
Avatar billede jonashansen Nybegynder
02. september 2001 - 23:10 #10
jeg kan godt bruge fejlsikret, men er min eneste udvej format c: ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. september 2001 - 23:11 #11
Prøv med en disk værktøj

Stellar is designed to access and recover data from inaccessible hard disk drives on Windows\'95/98/Me corrupted by accidental format, virus crash, human error or even a sabotage!

Stellar Phoenix - Data Recovery Software

link: http://www.stellarinfo.com/stellar.exe

/per
Avatar billede jonashansen Nybegynder
02. september 2001 - 23:12 #12
?
Avatar billede sniffy Nybegynder
02. september 2001 - 23:14 #13
Jeg vil lige sige at jeg føler med dig....jeg har selv haft det præcist samme problem bortset fra at det var hver trejde gang at jeg startede computeren selv om jeg har en 800 Mhz Athlon!

Jeg formaterede hele lortet og startede forfra med Win 98 SE....ingen problemer mere :0)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. september 2001 - 23:15 #14
jonashansen>> Ja Windows har desvæære med at æde sig selv op, og på den måde begå selvmord.

Måske det er fordi vi roder for meget med hvad vi installere, men faktum er at jeg Formatere en til to gange om året.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. september 2001 - 23:16 #15
hoejrup>> han kan jo godt få access!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 23:17 #16
makse har lige haft et spm. hvori indgik de grønne striber, kan bare ikke huske spm.

Det var noget med tapedrivere ell. lign. der skulle fjernes.
Avatar billede sniffy Nybegynder
02. september 2001 - 23:18 #17
hehe....faktum er at jeg formatere 1 gang om måneden :0)

Det er sikkert alle de skide spil der lavet alt rodet....men jeg prøvede faktisk Windows XP i 14 dage her for nyligt og det laver heldigvis slet ikke sådan noget rod, eller æder sig selv op....det vil jeg klart anbefale ved udgivelse!
Avatar billede jonashansen Nybegynder
02. september 2001 - 23:19 #18
ok jeg formaterer lortet, er det forresten en god ide at opgardere til ME?
Avatar billede sniffy Nybegynder
02. september 2001 - 23:20 #19
nej....ikke til ME.....brug klart Win 98 hvis du ikke har den nyeste version af Win 2000 uden diverse fejl :0)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. september 2001 - 23:21 #20
Jeg har netop skiftet fra 98SE til Win2000 Jeg er posetivt overrasket
Avatar billede sniffy Nybegynder
02. september 2001 - 23:22 #21
Det kan jeg godt forstå....håber jeg også at jeg bliver, for jeg skifter også til Windows 2000 i morgen
Avatar billede jonashansen Nybegynder
02. september 2001 - 23:25 #22
jeg har hørt det er svært at køre spillene på win2k? og skal man ikke have special-drivere til hardwaren
Avatar billede sniffy Nybegynder
02. september 2001 - 23:28 #23
Man kan finde Windows 2000 drivere til alt slags tænkeligt harware på de rigtige hjemmesider.
Denne her er specielt god til Grafikkort og Bundkort drivere: www.tweakup.dk
Avatar billede sniffy Nybegynder
02. september 2001 - 23:33 #24
Til james t dk:

Ved du forresten om Windows 2000 PRO er egnet til spil?
Avatar billede makse Nybegynder
02. september 2001 - 23:43 #25
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 00:29 #26
makse> netop!
Avatar billede nazty_trackball Nybegynder
03. september 2001 - 12:55 #27
FÅ FAT I EN VIRUS SCAN!!!!
Avatar billede fransdyr Nybegynder
15. juni 2003 - 18:11 #28
kyl den dog ud af vinduet.. det er jo bare en stor skrotbunke..!... og få dig en ny!!!