Avatar billede scoterbanan Nybegynder
02. september 2001 - 17:44 Der er 8 kommentarer

Problem med inst. af spil

Jeg har for nydelig installeret win 2000 DK og opgraderet med service pack. Jeg kan ikke installere Heroes of Migt and Magic 3, samt commandoes behind the enemy line, hvad gør jeg forkert ??
Avatar billede superib Nybegynder
02. september 2001 - 17:50 #1
Hvilken fejl besked får du??
Avatar billede scoterbanan Nybegynder
02. september 2001 - 18:04 #2
Commandoes skriver kan kun køres i win 95, men den kørte ok i win98
Heroes kom der ingen fejl meddelelse, kørte ´forberedte inst. programmet, hvorefter den endte med at vise skrivebordet
Avatar billede niksen1 Nybegynder
02. september 2001 - 18:32 #3
win95 og win98 er basalt det samme, fra et programs synspunkt. I NT ( dvs også win2k ) er al hardware beskyttet med et \"lag\" i styresystemet. Programmer feks, spil, skal således være designet til at bruge hardware, på denne måde. Da NT 4 var hot, var det slet ikke win2kdesignet til at understøtte spil. Spil fra denne tid er altså designet til win9x. Disse spil vil ikke køre under win2k. Jeg gør det, at jeg kører både win9x og win2k på samme maskine. Hvis jeg så skal køre et gammelt eller et højtydende spil, booter jeg ind i win9x og gør det derfra
Avatar billede makse Nybegynder
02. september 2001 - 18:51 #4
Vedr. HMM 3, så prøv løsningen på http://www.eksperten.dk/spm/85440
Avatar billede gzu Nybegynder
02. september 2001 - 21:00 #5
hvilket win har du? me eller nt?
me er det \"normale\" win. nt er til netværk!
Avatar billede scoterbanan Nybegynder
02. september 2001 - 21:17 #6
til gzu jeg har nt vers., men har fået fortalt at den ikke altid kan bruges til spil, så derfor bør jeg også inst. win 9x, for spil, kan det virkelig passe?
Avatar billede gzu Nybegynder
02. september 2001 - 21:20 #7
Det vil jeg tro! Men jeg har ME og det virker findt ind til videre!
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. september 2001 - 12:18 #8
Prøv at lave en genvej til setup (Commandoes) .. højreklik på denne genvej og vælg faneblandet \"Compatibility\" (kan ikke huske hvad det hedder i DK Windows.

Sæt dette til Windows 98 og start så setup via den genvej.