Avatar billede Magnus Allin Praktikant
Oprettet i dag kl. 11:10 Der er 6 kommentarer

Lenovo bruger strøm selvom den er slukket.

Hej.
Jeg har en Lenovo Yoga S740 14iil, som bruger strøm selvom den er slukket, meget strøm! Jeg laver den helt op, slukker den (start, tænd/sluk, luk computeren), og når jeg tager den frem, mindre end en uge senere, er batteriet dødt (den kan ikke tænde, og når den bliver sat til strøm og starter op, siger den 1%).
Skal jeg ud og investerer i en ny computer? eller kan det løses i nogle indstillinger? Det er i hvert fald uholdbart.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i dag kl. 11:17 #1
Er ikke så vant med at bruge bærbare.
Tror en anden bruger herinde Valby havde et tilsvarende problem men husker ikke lige hvad løsningen var.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i dag kl. 11:20 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i dag kl. 11:27 #3
Det første sted jeg ville kigge er i Windows strømstyring.
Kig hvad tænd og sluk knapper gør. Deaktiver eventuelt hurtig start funktion som jeg også anbefalede Valby at gøre. Men der er flere tips i linket derudover så det er et kig værd.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
Skrevet i dag kl. 12:39 #4
Du skriver ikke noget om hvor gammel computeren er og hvor meget den har været brugt.
Overvej også om det kan være batteriet som er slidt/dødt/istykker.
I så fald kan du måske købe et nyt batteri istedet for en ny computer.
Avatar billede perhol Seniormester
Skrevet i dag kl. 13:08 #5
Læs tråden som 220661 henviser til i #2.
TIP: på min Lenovo skal man trykke på Fn- og F2-tasterne samtidig når Lenovo-logoet viser sig på skærmen under opstart.
Så åbner BIOS-setup hvor du kan slå ting og sager til og fRA.
Avatar billede valby Ekspert
Skrevet for 13 minutter siden #6
220661 har ret, og han viste svaret i det spørgsmål han henviser til.
Problemet opstår fordi, der står strøm på en USB port, så man kan oplade sin mobil derfra. Det er en virkelig dårlig ide, at den er slået til som default.
https://pcsupport.lenovo.com/us/en/products/laptops-and-netbooks/ideapad-s-series-netbooks/s340-14iwl/solutions/ht509457-battery-may-discharge-when-laptop-is-powered-off-or-in-a-sleep-state-thinkpad-ideapad