Avatar billede mo- Mester
Oprettet i går kl. 20:15 Der er 6 kommentarer

SSD m2 med eller uden køleprofil og hvilken slags?

Jeg kunne godt tænke mig at udskifte mit SSD m2 drev på 128 GB til et større. Jeg har kigget på nogle af Samsungs med 1TB (eller 500 GB), men er i tvivl om, hvilket vil være det rigtige til min computer.

Ved nogle af dem står der ”med varmeafledning”, ved andre står der ”uden køleprofil”, og ved de fleste står der umiddelbart intet om det.  Hvilken af dem kan jeg bruge i min bæbar?

Jeg købte min bærbar for lidt mere end 4 år siden, og det er en

HP Pavilion Notebook 15-bc505no
Windows 11 Home
Købt som ny i 2020
Der er et C- og et D-drev.

C-drevet er et 128 GB SSD m2 drev, hvorpå der ligger Windows-programmer og andre programmer, så der er ikke så meget plads tilbage.

D-drevet er en ny HHD på 1 TB, som jeg for ganske nylig satte i, da den gamle fejlede.

Mine tanker er – når jeg finder den rigtige SSD m2 harddisk – at jeg vil clone den eksisterende SSD m2 til den nye SSD m2 med denne ICY BOX - HDD / SSD docking station - clone function - M.2 NVMe Card / SATA 6Gb/s - USB 3.2 (Gen 2).

https://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoer/ICY-BOX-HDD-SSD-docking-station-clone-function-M2-NVMe-Card-SATA-6Gbs-USB-32-Gen-2/3197340?

Har dog ikke købt den endnu.

Sådan ser min bærbar ud indvendig (tog billedet, da jeg skulle udskifte HDD’en).

https://ibb.co/VJMT4s6
Avatar billede mo- Mester
Skrevet i går kl. 21:15 #1
Rettelse:  Den nye HDD er på 2 TB - og ikke 1.

https://ibb.co/9s1PcwZ
Avatar billede kurt54 Ekspert
Skrevet i går kl. 21:16 #2
Jeg ville nok vælge https://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoer/LC-Power-LC-M2-C-MULTI-2-storage-enclosure-M2-Card-PCIe-NVMe-SATA-USB-32-Gen-2/3056387 i stedet - så får du en ektern sdd ala usbstik.

Og når PCen nu skal åbnes så ville en makker til dit 8G memory modul være en god ide de er ikke dyre (mere).
Avatar billede mo- Mester
Skrevet i går kl. 21:30 #3
#2
Ekstern? Hvorfor ville du vælge den?

Jeg er ikke meget for at have den liggende ved siden af computeren hele tiden.  Den skal jo så også starte Windows op, hver gang.  Jeg har i øjeblikket de eksterne hardiske liggende, så jeg vil hellere have den udskiftet med den eksisterende INDE i computeren.

Har du noget bud på en intern SSD m2 - med eller uden køleprofil?

Mht. ram har jeg selv tænkt det samme.

Det begynder at gribe om sig, det her. :D :D :D
Avatar billede kurt54 Ekspert
Skrevet i går kl. 21:41 #4
Jeg prøver lige igen selvfølgelig skal den sdd du køre windows på være intern - når du kloner kan du bruge denne - og bagefter have dine 128g i den somekstern.

8G ram er under 150kr nu.
Avatar billede mo- Mester
Skrevet i går kl. 21:55 #5
Ahhh, på den måde. Du må undskylde min dumhed.  Men hvordan kan den klone?

Jeg synes den  ICY BOX clone ting lyder så godt, også fordi den kan have 2,5 og 3,5 foruden SSD - måske man kan bruge den en anden gang også?

Men hvad siger du til 1 TB intern SSD m2 drev med eller uden køleprofil? Jeg vil så nødig købe en forkert.

Mht. ram fandt jeg kun denne, der er magen til, og det er fra Ebay og Kina:

https://www.ebay.co.uk/itm/226145354268?chn=ps&_ul=GB&_trkparms=ispr%3D1&amdata=enc%3A1g7sMZVvZSnq3wPmLycgYYw47&norover=1&mkevt=1&mkrid=710-169684-055622-2&mkcid=2&itemid=226145354268&targetid=325425753764&device=c&mktype=pla&googleloc=9215988&poi=&campaignid=20640419214&mkgroupid=157511716987&rlsatarget=pla-325425753764&abcId=&merchantid=119034307&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsc24BhDPARIsAFXqAB3vSuB0k_q8Ar81P7ZWU_VpHDa6LaGfUiJsrG3EtuvLOB2FD26PnOUaAhteEALw_wcB

Jeg vil jo nødigt sætte forkerte ram i.
Avatar billede mo- Mester
Skrevet i går kl. 22:03 #6
Jeg fandt også Samsung ram magen til hos Amazon Tyskland tll 28,79 EUR