Avatar billede clausito Seniormester
24. september 2024 - 16:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Excel. Adskille tal og teksti en kolonne

Jeg har overført mine posteringer i min bank. De sidste 2 år, så der er mange
Jeg vil gerne sortere i kolonnen navn, så jeg kan se, hvor jeg har brugt pengene

C3838 FØTEX SKEJBY
43774 ALDI VEST 076
43821 ALDI VEST 076
C3311 FØTEX SKEJBY
43890 ALDI VEST 076

Lidt umuligt når flere celler starter med tal. Hvordan fjerne jeg alle tal og kun bevarer tekst, så jeg kan sortere
Jeg har prøvet en masse muligheder med "søg og erstat"

Jeg kan selvfølgelig erstatte ord, men de tal? det er ikke lykkes
Jeg er en gammel mand på 73 år og ikke ekspet udi i Exel. Det tog lang tid bare bare at bruge CSV filen

Hvad gør jeg
Avatar billede jens48 Ekspert
24. september 2024 - 17:32 #1
Hvis du har en nyere version af Excel (Office 2019 eller Microsoft 365) kan du bruge denne formel til at fjerne alle tal i teksten:

=TEKST.KOMBINER("";;LET(a;MIDT(A1;SEKVENS(1;LÆNGDE(A1));1);HVIS(ER.TAL(--a);"";a)))
Avatar billede ebea Ekspert
24. september 2024 - 18:58 #2
Hvis ikke du har Office fra før version 2019 - 365, så denne mulighed:

=TEKST.KOMBINER("";SAND;HVIS(ER.FEJL(MIDT(A1;RÆKKE(INDIREKTE("1:100"));1)+0);MIDT(A1;RÆKKE(INDIREKTE("1:100"));1);""))
Avatar billede clausito Seniormester
24. september 2024 - 19:34 #3
Tjekker og tak men tror den er helt tilbage til 2007. Måske gør jeg det besværlige og tager det celle for celle
Avatar billede fase Professor
25. september 2024 - 10:36 #4
Har du prøvet at åbne filen i csv formatet og derefter gemme i xls format, så plejer posteringerne at være i kolonner, som du kan udvide og sortere i.
Avatar billede clausito Seniormester
25. september 2024 - 10:53 #5
Fase - din løsning lyder nem
Avatar billede clausito Seniormester
25. september 2024 - 13:12 #6
Som jeg sagde jeg er gammel
Jeg har Exel 2007 - nogle af jer var ikke født dengang

Jeg opgiver - der er 1000 poster så lidt meget med en af gangen
Finder anden løsning
Avatar billede jens48 Ekspert
25. september 2024 - 14:05 #7
Måske skulle du blot klippe de første 6 tegn fra med:

=MIDT(A1;7;999)
Avatar billede ebea Ekspert
25. september 2024 - 14:16 #8
#6 - Er man gammel når man er 73 ?
Er det ikke lidt tidligt, og slå ud med armene, og sige “jeg er gammel”, så jeg kan ikke!

I dag, er det muligt at opgradere sin Office pakke, til en nyere version, for knap 200 kr. Så der er jo muligheder, hvis man vil.
Men hvis du mener mulighederne sluttede ved 73 år’s alderen, så kan jeg godt se problemet.

Jeg er selv den alder, men kan ikke se at det skulle begrænse mine muligheder.
Avatar billede clausito Seniormester
25. september 2024 - 14:20 #9
Kun gammel når jeg skal ud af sengen om morgenen
Avatar billede clausito Seniormester
25. september 2024 - 14:25 #10
Jens 48
Det fjerne sku tallene - utroligt
Hvad siger du til de her celler
DK-NOTAZ0000 VEJLBY APOTEK
Avatar billede fase Professor
25. september 2024 - 14:50 #11
Jeg henter af og til csv filer fra banken og gemmer som xls filer. Jeg har en office nyere en din. Hvis du vil betro mig filen skal jeg gerne lave den om til en xls fil.
Du kan skrive til mig på fabrin41@gmail.com så kan vi skrive sammen privat. Jeg er ikke klar over om man kan sende privat beskeder i dette forum.
Avatar billede clausito Seniormester
25. september 2024 - 14:55 #12
Mit budget er lidt for personligt til at dele. Men tak
Avatar billede fase Professor
25. september 2024 - 14:59 #13
Jeg har set så mange personlige budgetter, så du gør dig ingen tanker om, hvad jeg har set som IT hjælper uden at kunne drømme om at videregive oplysningerne. Du vælger selv.
Avatar billede clausito Seniormester
25. september 2024 - 15:24 #14
Jeg har sendt dig det jeg fik fra banken. Der er jo ikke mange hemmeligheder i en 73 årigs gammel budget
Avatar billede ebea Ekspert
25. september 2024 - 16:59 #15
#11 - Det er en rigtig dårlig ide, at dele emaill adresser i et åbent forum.
Du kan sende private beskeder, ved at klikke på den brugers profil billede, som du vil sende en privat besked.
Avatar billede clausito Seniormester
25. september 2024 - 17:15 #16
fase-professor har løst mit problem. Tak til ham
Avatar billede fase Professor
25. september 2024 - 22:00 #17
#15 Du har fuldstændig ret i, at det ikke en god ide at dele mailadresse her.
Jeg var ikke klar over muligheden for private beskeder. Der burde i øvrigt også være mulighed for at indsætte billeder i stedet for at skulle eksterne platforme. Men tak for beskeden.