Avatar billede sirkejser Juniormester
Oprettet i dag kl. 14:09 Der er 3 kommentarer

Computer vil ikke starte Windows

Hej.
Min søns pc vil af en grund ikke starte op til Windows start men viser en blå tom skærm og går sort.
Jeg har sat den til at reset og den går også igang og når til ca 13 procent i reinstall og har brug for den første genstart og problemet er det samme.
Når den først starter op giver den besked med Asus hdmi. Men når den når den blå skærm siger den ingen hdmi og går sort.
Jeg ved ikke om det har noget med det at gøre.
Jeg kan sagtens boote op i bios og der fejler den intet.
Jeg kan via usb stick gå ind i trouble shooting i Windows og vælge div.
Også her har valgt reset windows.
Men lige meget hvad der sker går den sort efter hver genstart.
Der er ssd i. Ville det gøre en forskel hvis jeg skiftede ssd?
Skal alligevel opgradere den.
Håber at høre fra jer
Avatar billede kulawig Guru
Skrevet i dag kl. 14:27 #1
windows trouble shooting har aldrig hjulpet nogen med noget som helst, det er uden sammenligning den mest elendige funktion i windows ...

hvis du har en tom disk så prøv at lave en ny installation fra usb, hvis det virker så har du udelukket hardware fejl på maskinen

hvis der er onbord VGA på MB så prøv at bruge det (for at udelukke grafikkort fejl)

alternativt så lav en "gandalfs boot usb" og reparer maskinen derfra
Avatar billede sirkejser Juniormester
Skrevet i dag kl. 15:00 #2
Jeg har prøvet med Windows iso fra USB stick. Samme resultat
Gandalf er jeg lidt uvidende om?
Hvordan tester jeg VGA?

Hvor er det træls at efterlade computer og it i så mange år og være totalt uvidende nu. Jeg må på den igen 😁
Avatar billede Poko1 Ekspert
Skrevet i dag kl. 15:08 #3
Har du et USB Stik med Windows Setup på? Start op på dette og i stedet for at vælge installer så vælg ude til venstre ReparerDenne PC. Når du så kommer hertil så vælg brug en enhed!  https://ibb.co/0XtJrwP  og tryk OK Vælg så Denne funktion.
https://ibb.co/7V7J1P7  Og Tryk Ok.
Hvis den kommer til hvor der kan vælges Fortsæt så brug det!