Avatar billede Novice-1 Forsker
Oprettet i dag kl. 13:34 Der er 2 kommentarer

har 4 -5 år gammel 4G ruter et eller kinesisk mærke

er de nyere / nyeste - 4 G - rutere - bedre  - foreløbig klarer  jeg mig med 4 G
selv i sommerhus
hvor alle ellers tilbyder 5G og dermed  hurtigere  forbindelse

men for nysgerrighedens skyld  ville jeg lige høre
--eller hvad hvis jeg -købte- en 4/ 5 G  men med et 4 G abonnement
men gætter hastigheden ville være den samme med samme  udbyder

på forhånd tak for hjælpen
Avatar billede pgh71 Mester
Skrevet i dag kl. 15:16 #1
Hastigheden forbliver den samme så længe du har et 4G abonnement, men hos de fleste udbyder kan du ændre dit abonnement fra 4G til 5G for nogle få ekstra kroner.- Hos Eesy er det f.eks. 20 kr. ekstra pr. måned.
Avatar billede Richard Thune Forsker
Skrevet i dag kl. 15:19 #2
Ja hvis du har et 4G abb. vil du ikke få 5G hastighed uanset router. Hvis du klarer dig fint med 4G så klarer du dig næppe bedre med 5G. Det er muligt at en ny kvalitets router vil give bedre ydelse. Jeg har oplevet mange routere der havde problemer med affaldshåndtering så de blev langsommere under brug og havde behov for reset, sommetider flere gange om dagen, dette er på WIFI delen med flere brugere. Når det gælder mobilnetværket er der ligesom på mobiltelefoner nogen der har en god antenne og nogen der er ringere. Men hvilken der er hvilken må guderne vide.