Avatar billede Lilli Grewy Praktikant
29. juni 2024 - 11:08 Der er 6 kommentarer

Lyd

Hej.
Jeg har fået et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med at løse.
I forgårds forsvandt lyden pludselig fra mine højttalwere selvom det hele så ud til at virke fint. Jeg forsøgte så med et par gamle højttalere som lige umiddelbart virkede, derfor strøg vi ud og købte et nyt sæt. Da jeg fik dem sat til var der stadig ingen lyd. Jeg forsøgte så med de gamle igen med samme nedslående resultat. Jeg kontakte så vores lokale computerværksted som ville kigge på det. Han kunne heller ikke få lyd igennem selvom det inde i indstillinger så ud til at der  burde være lyd. Vi blev så enige om at han skulle prøve at sætte et nyt lydkort i og det virkede fint hos ham, men ak og ve da jeg kom hjem havde jeg stadig ingen lyd. Jeg talte så med værkstedet igen som sagde det kunne tyde på at der er noget som blokerer for lyden. Når jeg kører fejlfinding popper der en fejlmelding op fra Chilli Sewurity med lydbeskyttelse. Jeg kontaktede derfor deres support men han kunne ikke se i systemet at der var noget i deres prigram som blokerede. Spørgsmålet er om der er andre programmer som kan blokere og i givet fald hvilke. Jeg håber i kan hjælpe mig videre herfra for jeg er tom for løsningsmuligheder. Har forsøgt  igen at køre fejlfinding med får at vede at der ikke kan findes nogle problemer.Jeg ville gerne vedhæfte et skærmbillede af den fejl jeg får fra Chilli, men ved ikke hvordan jeg gør det.
Please hjælp mig.
Mvh.
Lilli
Avatar billede valby Ekspert
29. juni 2024 - 19:37 #1
Hvilken Windows - højtalere, passive eller aktive,  lydkort, USB eller ?
Avatar billede valby Ekspert
29. juni 2024 - 19:48 #2
Har du prøvet, at eksperimentere under Kontrolpanelet /Hardware og lyd / Lyd ?
https://ibb.co/dMf673m
Avatar billede valby Ekspert
29. juni 2024 - 19:50 #3
Ps. billedet viser min opstilling med 2 aktive højtaler.
Avatar billede kurtba Ekspert
Skrevet i går kl. 00:34 #4
Når nu du får en fejlmeddelelse om lydbeskyttelse fra Chili Security, så tyder meget jo på, at dit problem ligger der - også selv om deres support siger noget andet.
Antivirus programmer kan ind i mellem lave de mest mærkelige blokeringer.
Så afinstaller programmet og se, om ikke problemet forsvinder.
Hvis det forsvinder, så prøver du bare at installere programmet igen.
Hvis det så blokerer for lyden igen, ja så må du afinstallere det og leve lykkeligt videre uden det program, idet du så enten nøjes med det, som er indbygget i Windows, og som virker ganske udemærket, eller også installerer du et andet program.
Herefter slutter du så af med at ringe til Chili Security igen og fortælle dem, at der altså er et problem med deres program.
Husk efter afinstallering lige at genstarte computeren, inden du laver forsøg med om lyden virker eller ej.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 08:33 #5
Enig i #4.
Jeg vil dog bruge den fremgangsmåde der vises i linket her https://www.chilisecurity.dk/chilipedia/chili-security-guides/fjernelse-af-chili-security
Eller bruge Revo uninstaller Free der tillige rydder op efter en normal proces til at afinstallere.
Det viser sig desværre at i mange tilfælde der "genbruger" Windows de rester der kan ligge tilbage efter at men har fjernet programmet fra programmer og funktioner i kontrol panelet.
Avatar billede 220661 Ekspert
Skrevet i går kl. 08:49 #6
Har du systemgendannelse aktiv på din pc kunne du forsøge at gendanne til før højttalere stoppede med at virke.
Gå i søg skriv rstrui.exe der starter gendannelses programmet.
Har du punkter der ligger før problem opstod vælg dette og forsøg gendannelse.
System gendannelse påvirker ikke private filer.