21. juni 2024 - 17:35 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort virker ikke. Skærmen siger "No Signal"

Har netop bygget en ny pc.
Bundkort: Asus Prime B450-Plus
CPU: AMD Ryzen 5
Grafikkort MSI 710 2GB
Rasm 16 GB

Jeg har bygget  mange  pcer gennem årene, men aldrig oplevet funktionsfejl- Men denne siger "No signal" på skærmen, når pcen startes. Og så ellers sort skærm.
Har afmonteret alt og genopbygget. Intet resultat.
Har prøvet med andre grafikkort uden resultat.
Er der  en, der har et fingerpeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2024 - 17:45 #1
Har du mulighed for at bruge en anden port på grafik kortet og til en skærm?

Har du forsøgt at nulstille din bios?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. juni 2024 - 19:36 #2
#1 - Ja det kan jo tænkes, at det måske vil hjælpe, at prøve en anden port. DVI-D i stedet for HDMI eller modsat.
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. juni 2024 - 20:00 #3
Har du på dit Tastatur en Skærmtaste? F,eks. har jeg i nederste Venstre Hjørne på mit Silverchrest tastatur En tast hvor der vises en skærm! Og hvis jeg ved et uhel er kommet til at trykke på den Forbliver skærmen sort! På min Bærbare sker det samme hvis jeg bruger Fn + F7
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. juni 2024 - 20:17 #4
Avatar billede kurtba Ekspert
21. juni 2024 - 21:22 #5
Der er jo også indbygget grafikkort på bundkortet. Har du prøvet om det virker?
Har du installeret alle drivere til bundkortet inden du installerede driveren til grafikkortet?
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. juni 2024 - 22:25 #6
#5 Kunne jo nok være nødvendig med drivere? Men tror det er besværligt uden skærm????
Avatar billede kurtba Ekspert
21. juni 2024 - 22:38 #7
#6 Åh, det er vel bare en detalje :-)
Avatar billede valby Ekspert
22. juni 2024 - 00:12 #8
Er det når du prøver at åbne en side i en browser, at du får den meddelelse ?
Jeg går ud fra at du kører Windows. På proceslinjen, højre side, er der et ikon for
Wi-Fi, her kan man tilslutte det. Har du set, hvad der står der  inde ?
Avatar billede nopsen Ekspert
22. juni 2024 - 02:18 #9
#8
med sort skærm umiddelbart efter samling?
har du læst spørgsmålet og tråden?
Avatar billede valby Ekspert
22. juni 2024 - 03:44 #10
#9
Åbenbart alt for overfladisk, medens jeg tænkte på noget andet.
Jeg kan kun erkende, at jeg har kvajet mig, undskylde og hoppe af tråden.😒
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2024 - 08:03 #11
Hvis den Ryzen 5 der sidder i også kan håndtere grafik, Burde man vel egentligt kunne få billede frem med den, og få driveren installeret, for så bagefter at montere det eksterne kort igen, og så forhåbentligt få det billede der mangler.
Det ekstern kort skal ud for at man kan gøre dette.
Det normale  er dog der kommer et billede på, måske i en forkert opløsning og derved skarphed i billedet.
Du kan se på tråd her https://www.amd.com/en/products/processors/laptop/ryzen-for-everyday-productivity.html hvilke Ryzen 5 der også kan grafik.
Jeg tænker dit kort er et Nvidia og drivere kan hentes her https://www.nvidia.com/download/index.aspx
Som jeg lige ser med hensyn til kortet her, så skulle det ikke have behov for ekstra strøm så jeg tænker ikke at din strømforsyning skulle være et problem.
Du må undskylde jeg spørger om dette, men du har husket og montere din skærm på det eksterne kort ikke? Jeg har desværre oplevet at men i kampens hede har kommet til at koble det på bundkortets stik, og så virker grafikken ikke umiddelbart da bios tror det er det eksterne kort der er i brug.
Håber du får hul igennem og billede på din skærm.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
22. juni 2024 - 09:42 #12
Måske lidt for simpelt at jeg spørger om dette:

Kan der være noget galt med kablet fra PC til skærm?

Har Du sikret dig at skærmens stik er skubbet helt ind?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2024 - 11:47 #13
Det andet grafik kort som du har testet med, har det virket med den skærm du bruger nu i anden sammenhæng?
Avatar billede nopsen Ekspert
22. juni 2024 - 22:08 #14
forstår ikke i gider blive ved når der ikke bliver reageret.
spørger er forsvundet siden oprettelsen af spørgsmålet og har sikkert løst det.
vent dog til manden udviser et minimum af interesse for sit spørgsmål, inden i spilder tid på lange indlæg.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2024 - 07:20 #15
@nopsen Ja det ser desværre ud som du har ret i din udtalelse i #14. 😒

Jeg er godt klar over mit indlæg i #11 måske er det der kaldes "langt", men som spørger i et forrum hvor man har et problem man ønsker løst, der skal man ikke ikke holde sig tilbage for at der er kommet 12 indlæg ind man skal tage stilling til.
Det er faktisk ikke mange, og man kunne på langt mindre tid end den hjælperne har brugt kunnet kommentere på det der spørges ind til og be eller afkræftet om det der spørges ind til havde en indvirkning.
Jeg skrev med spørger for et par dage siden internt hvor jeg opfordrede til at melde tilbage i tråden. Det blev ikke gjort, og jeg fik ikke en positiv tilbagemelding på det fra Poul's side, og han har ikke taget imod min opfordring. [slettet]

Uanset om jag har bidraget med noget til tråden her så trækker jeg mig nu for videre deltagelse.

@Poul Øksenholt: Det er ikke i orden man opretter en tråd for ikke at melde tilbage i selve tråden fordi man ikke kan se en løsning på det der spørges ind til .
Med de 3 indlæg jeg har lavet, mener jeg ikke jeg har skudt helt ved siden af "skiven", da jeg selv har været udsat for noget tilsvarende som dig.

Jeg håber du har fået løst dit problem dog.

Sidste "lange" indlæg i tråden her 😉
God dag derude. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2024 - 07:28 #16
Et sidste tip her på falderebet er at det altid er en god ide at nulstille bios når man sammensætter ny hardware.
Avatar billede nopsen Ekspert
26. juni 2024 - 21:20 #17
#15
man poster simpelthen ikke uden varsel eller samtykke en privat samtale herinde!
private beskeder er PRIVAT, og det uanset indholdet.
det skal alle kunne stole på.
dybt uetisk og krænkende over for dem der er involveret og underminerende for eksperten, en grov uetisk tilsidesættelse af reglerne.
hermed en advarsel om at skrive "privat" med 220661, da han ikke har forstået konceptet privat samtale, og man risikerer at blive udstillet offentligt.
det er slf anmeldt og burde koste en karantæne.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2024 - 21:45 #18
Du har helt ret nopsen.

Kan se nu det var en stor fejl fra min side det ikke kommer til at ske igen.

Det er derfor også helt i sin orden den er anmeldt, og jeg må tage en eventuel karantæne hvis det kommer til det.

Jeg vil derfor også her undskylde dybt overfor spørger af tråden at det er sket.
Jeg kan desværre ikke selv fjerne indlægget.
Det håber jeg admin gør?
Jeg er noget chokeret over at klappen gik ned på den måde 😥
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2024 - 21:46 #19
Overvåger selvfølgelig tråden her igen for at få besked om hvad udfaldet bliver fra admin.
Avatar billede valby Ekspert
26. juni 2024 - 23:28 #20
nopsen
Selv om du har ret i, at man ikke videregiver private samtaler, så finder jeg, det banale indhold, i teksten, taget i betragtning, at din reaktion er stærkt overdrevet og helt uden for proportion.
Avatar billede nopsen Ekspert
26. juni 2024 - 23:45 #21
du kan da ikke gradbøje handlingen alt efter indholdet, det er da uanset en ekstrem grov forseelse at vidergive noget som folk tror er privat uuanset indholdet og det giver 220661 da også udtryk for.
gad vide hvad du selv ville sige til det hvis det var dine private samtaler der blev offentliggjort.
det virker ikke til at du forstår alvoren i det.
Avatar billede valby Ekspert
27. juni 2024 - 00:17 #22
nopsen
Selvfølgelig kan man gradbøje indholdet, efter om det er en venlig, kritik, eller et personligt angreb.
Din advarsel, mod 220661, er jo en opfordring til at boykotte en anden bruger.
Det er næppe i overensstemmelse med Ekspertens regler.
Det ville have været helt fint, hvis du i stedet for et personligt angreb, havde skrevet en venlig kritik.
Avatar billede valby Ekspert
27. juni 2024 - 00:29 #23
Ps. Det er også væsentligt, at 220661, i følge sagens natur, kun har oplyst, hvad han selv har skrevet.
Avatar billede nopsen Ekspert
27. juni 2024 - 01:02 #24
valby, hvor opfordrer jeg helt præcist til boykot af nogen?
du læser ikke komentarene ordentligt, hvilket du også beviser da du har overset spørgerens kommentar og svar til 220661 i den private tråd.
læs det igen og vent med at forhaste dig til forkerte konklusioner.
gider ikke diskutere det med dig.
Avatar billede valby Ekspert
27. juni 2024 - 03:25 #25
nopsen
Du skriver:" hermed en advarsel om at skrive "privat" med 220661"
Det læser jeg som en opfordring til boykot.
Citat fra #15:
"Jeg skrev med spørger for et par dage siden internt hvor jeg opfordrede til at melde tilbage i tråden. Det blev ikke gjort, og jeg fik ikke en positiv tilbagemelding på det fra Poul's side, og han har ikke taget imod min opfordring."
Der var altså ingen tilbagemelding fra spørger, så jeg har ikke overset noget.
Men det er udmærket at du vil stoppe diskussionen.
Avatar billede nopsen Ekspert
27. juni 2024 - 04:13 #26
220661 henviser til at han ikke tilbagemelder i selve det opttede spørgsmål

i den private kan du tydeligt se at Poul Øxenholt svarer på 220661*s henvendelse det er midt imellem 220661*s beskeder, hans navn står endda lige over hans svar, så nej 220661 gengiver ikke kun hvad han selv skriver.
kig nu på billedet igen og forstå at du tager fejl.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2024 - 06:40 #27
Valby nopsen har ret. Jeg skulle ikke have lagt det billed link selvom der ikke står noget særligt i det. Selvom nopsen advarer mod at deltage i private tråde har jeg ikke intension i at ikke bruge det. Jeg er blot blevet klar over hvor dum en fejl det var det jeg gjorde. Så at lægge det synligt i tråde kommer ikke til at ske mere. Håber admin sletter linket og giver mig en løftet pegefinger for det.
Avatar billede repox Seniormester
27. juni 2024 - 07:33 #28
Computerworlds brugerbetingelser beskriver at indlæg ikke må indholde formuleringer der har til formål at nedgøre andre debattører. Der er ligeledes et juridisk aspekt i at dele indhold uden forudgående samtykke fra involverede parter.

Jeg har slettet linket til billedet med samtalen.

I lyset af 220661's umiddelbare reflektering over italesættelsen af den manglende dømmekraft, får han en advarsel for at bryde med Computerworlds retningslinjer. En lignende overtrædelse vil herefter resultere i en måneds suspendering fra at deltage på Eksperten. Advarsler udløber ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2024 - 08:47 #29
#28 Tak for svar repox. Det du skriver er taget til efterretning. 😊
28. august 2024 - 10:35 #30
Tak for alle kommentarer - også de sure..
Jeg fandt løsningen via anden tekniker: Rammene var ikke trykket ordentligt i bund.
Lidt skamfuldt, men løsningen effektiv.