Avatar billede BlåAbe Juniormester
29. januar 2024 - 19:20 Der er 1 løsning

Hvilken form for fremtidige opgraderinger har jeg?

Hej! jeg sidder med en PC som jeg købte på DBA, samt jeg har ikke den største viden indenfor hvilken dele der kan med hindanden osv! så jeg ville bare høre hvilken form for opgraderinger jeg kan lave på pc'en

Mine specs er følgende:
RTX 3070
AMD Ryzen 5 5600X
AORUS B5550M ELITE
Cpu Køler: ARTIC Freezer 34 DUO
Strøm forsyning er: CORSAIR TX650M
DDR4 2x16GB 3200MHZ

Ved godt at det er udmærket gode dele især til største delen af spil. spørger bare af ren nysgerrighed da jeg prøver at forstå computere bedere. samt så jeg ved hvad man skal spare op til

samt ville jeg også høre om
Hyte Y60 Case
kunne være en god case at købe? hvor jeg KUN bruger fans da jeg ikke har den mindste ide om hvordan water cooling fungere
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. januar 2024 - 10:25 #1
Grafikkort kan udskiftes til et RTX40X0, CPU'en til en Ryzen 7/9 og nyt bundkort, sikkert også hurtigere RAM og en kraftigere strømforsyning, måske med noget USB-gøgl så du kan monitorere strømforbruget på de enkelte rails.

Men.... hvad er formålet?!?

Hvis det "kun" handler om at game, så vil min påstand lige nu være at det i 99% af alle tilfælde vil være ligegyldigt, da der kun er MEGET får titler, der kan presse en rimeligt up-to-date gaming-slæde.

Er det derimod de rå benchmark-tal, du jagter, så kan der helt sikkert hentes mere performance, men om man så synes at man får noget for de 1000-kronesedler, der skal fodres i sådan et projekt?

Så tænker jeg at det mere skal være den del, der er din hobby, og ikke gamingen, der er i fokus - ellers bliver den svær at berettige.