Avatar billede valsbol Seniormester
08. november 2023 - 08:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

iCloud gør Google foto overflødig

Jeg har 2 tb på iCloud 99kr om måneden. Desuden Google foto for 17 kr for 1 tb. Kan jeg afmelde Google foto. Og have alle nin fotos på iCloud foto. Ełler kan jeg nøjes med Google til 17 kr.
Avatar billede Richard Thune Forsker
08. november 2023 - 09:04 #1
Hvis du bruger iCloud til andet end foto, hvad du jo nok gør hvis du har 2 TB, kan du ikke nøjes med Google foto.
Du kan sagtens flytte alle dine billeder til iCloud (hvis der er plads).
Jeg kender ikke rigtigt noget til Googles muligheder, men de har vel også tilbud der kan give plads til dine andre data, og ikke kun fotos. Hvis du hellere vil bruge Google.
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. november 2023 - 09:12 #2
Google foto 17kr om måneden plejer kun at være 100 GB.
Avatar billede Richard Thune Forsker
08. november 2023 - 09:20 #3
Beklager jeg svarede uden at undersøge Google muligheder.
Det ser ud til at din Google konto ligesom din iCloud konto deler lagerplads mellem mail/drev/fotos.
Det vil sige at du kan sagtens nøjes med en af dem.
Dog hvis du bruger gmail (rigtigt meget) kan de 15GB gratis plads være for lidt.
Og så vil kombinationen; betalt iCloud / gratis Google; nok ikke være optimal.
Omvend, bruger du iCloud mail rækker Apples gratis plads overhoved ikke.
Begge muligheder bruger plads på andet end fotos.
Så det er et spørgsmål om hvor meget plads du har brug for.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2023 - 10:42 #4
#3 Så er det vel fordi man aldrig rydder op i gmail. Det er sjældent man har flere tusind mails der er vigtige.
Avatar billede INK Ekspert
08. november 2023 - 11:48 #5
Bemærk forskellen på Google Fotos og iCloud Fotos. iCloud er en synkroniseringstjeneste. Sletter du fotos på en enhed sletter du overalt! Google Fotos beholder kopien i "skyen" også selv om du sletter på en enhed.
Avatar billede valsbol Seniormester
08. november 2023 - 13:34 #6
Tak fordi så mange har taget sig tid til at give mig et svar.
Da jeg bliver ved med at få advarsel fra Google om at snart kan jeg slet ikke sende eller modtage mails mere, så har jeg besluttet at vælge Google til 17 kr /mdl og lige nu beholde icloud. Det giver mig lidt tid til at rydde op, sådan som 221661 har skrevet.
Det betyder at jeg endnu ikke har fundet en endelig løsning. Men tak for alle jeres svar.
mvh Huus