Avatar billede eksmojo Forsker
23. september 2023 - 13:26 Der er 23 kommentarer

Windows Outlook 2007 – duer ikke mere ????

Jeg har - Windows Outlook 2007 installeret – og har Yousee som udbyder på fiberbånd
- Yousee kan ikke give mig de porte som skal bruges for at sende og modtage
er det rigtig at et så stort firma vil skide på deres kunder ØV
Er der nogen alternative mail programmer der kan anbefales
Jeg har set på - Outlook.com-konto i Outlook til Windows
Og
Thunderbird er et gratis open source-program til mail, feeds, chat og kalender.
Er der andre programmer det kan anbefales ?
Kan jeg let og uden for meget besvær
overføre fra - Windows Outlook 2007 – alle mine – Mapper m. mails – alle mails – alle kontaktpersoner
osv – til et nyt mailprogram
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. september 2023 - 13:38 #1
Der er på ingen måde nogen der skider på dig . Outlook 2007 har ingen af de minimums sikkerhedskrav der stilles til mail-klienter i dag. Det er såmænd bare tiden du er blevet indhentet af...

Brug Thunderbird - det er den eneste ordentlige mail-klient der er gratis, og som kan alt du skal bruge, samtidig med at den også holdes opdateret.
Avatar billede eksmojo Forsker
23. september 2023 - 13:59 #2
TAK - ole_madsen

Det vil jeg gøre installere Thunderbird

er det let at overføre ALT FRA OUTLOOK 2007

– alle mine – Mapper m. mails – alle mails – alle kontaktpersoner

til Thunderbird

Vil prøve at Google efter vejledninger og manualer
Avatar billede eksmojo Forsker
23. september 2023 - 14:01 #3
UNDSKYLD - udtrykket - skide på
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. september 2023 - 14:33 #4
Sidst jeg skulle konvertere, krævede det installation af et plugin i Thunderbird - men som du skriver, findes der vejledninger på nettet...
Avatar billede claes57 Ekspert
23. september 2023 - 15:45 #5
Det, der er lidt øv i din opsætning er, at yousee som jeg husker det, kun har POP3 konti til mail - dvs de hentes ned i dit mailprogram, og slettes samtidigt fra serveren.
Havde du haft IMAP konti, så blev mails også liggende på serveren, og thunderbird kunne uden videre bare vise dem.
Avatar billede eksmojo Forsker
23. september 2023 - 15:58 #6
claes57

Ja jeg tror du har ret
men kan jeg lave det om i opsætningen på Outlook 2007
så det kommer til at virke igen
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2023 - 15:59 #7
Jeg bruger udelukkende web mail fra Yousee. Har gjort det siden Win 10 blev lanceret. Her slettes mail kun når jeg ønsker det. Samtidigt kan jeg tilgå mails fra alle mine enheder uden problemer.
Avatar billede eksmojo Forsker
23. september 2023 - 16:08 #8
220661 ?
Hvilket mail program bruger du ?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. september 2023 - 16:10 #9
jeg bruger ikke selv yousee-konti (gmail.com er klart bedre), så har ikke nogen erfaring med det og deres standard-opsætning (hvis de gemmer pop3-mail på deres server som standard, så er det fornemt).
Avatar billede Erik K Ekspert
23. september 2023 - 16:16 #10
Selv om man bruger pop3 for at håndtere mails i Thunderbird, behøver de ikke at blive slettet på serveren hos YouSee.
Man skal i Thunderbird bare vælge, at mails ikke skal slettes på serveren.

Jeg har brugt Thunderbird på den måde i årevis med to mailadresser fra YouSee og det virker upåklageligt.
Mailen gemmes i Thunderbird på PCen, men kan stadig ses på YouSee via webmail.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2023 - 20:13 #11
#8 Jeg bruger kun web mail så alle mails ligger på server fra Yousee. Det er min private mails. Til resten bruger jeg G mail som jeg også bruger kun som web baseret.
Avatar billede INK Ekspert
24. september 2023 - 12:01 #12
Kun til information. YouSee mail kan opsættes enten som IMAP eller som POP3 i alle gængse mailklienter. Se opsætning på hjemmesiden.
Avatar billede klaudi Ekspert
24. september 2023 - 14:51 #13
Jeg fik denne fra yousee for et par måneder siden:

Opdatér opsætningen af din YouSee Mail

Du bruger i dag din YouSee Mail via et eksternt mailprogram, fx Outlook. Vil du fortsætte med det, er det nødvendigt, at du opdaterer din opsætning - fordi din nuværende opsætning er forældet.

Du opdaterer opsætningen ved at følge denne vejledning.
Du kan også finde vejledningen på yousee.dk ved at vælge 'Hjælp' og derefter 'Mail' i menuen. Vejledningen hedder: Opdatér din mailopsætning.
https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opdater-din-mailopsaetning/outlook

Har du brug for yderligere hjælp til opsætningen, kan du få hjælp af udbyderen af dit eksterne mailprogram.

Opdaterer du ikke, vil din mail blive spærret senere på året.

Venlig hilsen
YouSee

Måske det er det der skal til?
Avatar billede eksmojo Forsker
24. september 2023 - 17:01 #14
klaudi

Det er Windows Outlook 2007
og ikke
Outlook

Der er tale om
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2023 - 17:18 #15
>eksmojo når der skrives "et eksternt mailprogram, fx Outlook" så gælder det ikke kun outlook, men hvad modtageren nu end har som ikke er webmail.
Avatar billede puren Ekspert
24. september 2023 - 17:44 #16
du kunne også bare købe dig en ny udgave af outlook i stedet for at fedte med en 16 års gammel version
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2023 - 08:22 #17
Eksmojo er du kommet videre og fået det løst?
Avatar billede eksmojo Forsker
26. september 2023 - 08:39 #18
@220661
Nej jeg har prøvet at installere Thunderbird på en gammel bærbar PC med windows 10
men har problemer med at få det til at virke
kan ikke finde Yousee mailboks (mailserver)
med mit brugernavn + kode
og de rigtige porte
Har brugt en del tid - uden held
Avatar billede klaudi Ekspert
26. september 2023 - 08:50 #19
https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opdater-din-mailopsaetning/thunderbirds

Hvis du nu kigger her burde du kunne finde noget af det.
Kode og brugernavn må du kunne få hos yousee!
Avatar billede eksmojo Forsker
26. september 2023 - 09:02 #20
Avatar billede klaudi Ekspert
26. september 2023 - 09:12 #21
Mystisk, her en copy-paste

YouSee hjælp
Sådan opdaterer du din mailopsætning i Thunderbird
ThunderbirdSkift valg
Åbn Thunderbird.

Klik på menuen øverst i højre hjørne.

Vælg Muligheder.

Klik på Kontoindstillinger.

Klik på Serverindstillinger, under den konto, som du ønsker at tjekke indstillingerne på.

Opdater indstillingerne for den indkomne server.

Indgående postserver:
POP3-server: pop3.mail.dk
IMAP-server: imap.mail.dk

Standardport:
POP3-server: 995
IMAP-server: 993

Brugernavn:
Din YouSee mailadresse.

Adgangskode:
Skriv koden, du valgte, da du oprettede din YouSee-mail. Du kan ændre din kode under mailindstillinger på Mit YouSee. Læs her, hvordan du skifter din kode.

Sæt flueben ved Min server kræver godkendelse (SSL).

Klik på Udgående server (SMTP) i bunden af menuen til venstre.

Vælg den konto, du ønsker at tjekke indstillingerne for og klik rediger.

Opdater indstillingerne for den udgående server.

Udgående postserver:
asmtp.yousee.dk eller asmtp.mail.dk

Standardport:
eller

Brugernavn:
Din YouSee mailadresse.

Adgangskode:
Skriv koden, du valgte, da du oprettede din YouSee-mail. Du kan ændre din kode under mailindstillinger på Mit YouSee. Læs her, hvordan du skifter din kode.

Sæt flueben ved Serveren til udgående post (SMTP).

Har du udfordringer med at skifte mailkode eller logge ind på Mit YouSee?
Så kan du kontakte os på: 70 70 48 28
Har du problemer med dit mailprogram skal du kontakte udbyderen af dit eksterne mailprogram fx. Microsoft.
Avatar billede eksmojo Forsker
26. september 2023 - 09:21 #22
@klaudi

Tak for anvisningen
har prøvet - MEN PRØVER IGEN I LØBET AF DAGEN
og vender tilbage
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2023 - 09:31 #23
Der er kommet for mange fugle i linket - det skal være i ental: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opdater-din-mailopsaetning/thunderbird