Avatar billede valby Ekspert
21. september 2023 - 14:21 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Popup i Firefox

Jeg har sat Firefox til at vise popups, når der er nye Mails.
De kommer også, men først, når jeg åbner Firefox, og så kan det jo være lige meget. Kan de popups ikke vises, når der kommer nye mails.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2023 - 15:04 #1
og du bruger KUN Firefox til mail?
Hvis du nu også satte din telefon til at modtage mails, så laver den glad og gerne popup og pling-lyde (min iphone har fx Helene Fischer til at sige 'Du hast post') , og da jeg har flere mail-konti, er de alle sat på i IOS Mail. At jeg så svarer dem via pc kommer ikke apple ved.
Avatar billede Erik K Ekspert
21. september 2023 - 15:24 #2
Som Claes skriver, så er det nemt med en telefon.
Jeg har også flere mailkonti, der er sat op i Gmail-appen, da jeg har en Androidtelefon.

Jeg har dog indstillet det, så der kun vises med en prik over appen, at der er kommet ny mail, uanset til hvilken mailadresse.
Jeg har fravalgt plinglyde og bruger heller ikke Helene Fischer, da jeg ikke gider høre på disse notifikationer.
Avatar billede valby Ekspert
21. september 2023 - 16:02 #3
Tak for indlæg, men jeg bruger kun sjældent min mobil. Jeg bruger min PC.
Helene Fischer  - Nånå! 😁
Avatar billede Erik K Ekspert
21. september 2023 - 16:47 #4
Selv om du får notifikationerne på mobilen, kan du stadig bruge din pc til at svare eller skrive ny mails.
Med notifikation på mobilen kan du se, at det er tid til at åbne din mailkonto på pc.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2023 - 16:54 #5
Helene Fischer havde nogle linjer indtalt på sin første version af hjemmesiden. Jeg har klippet det lidt til.
Min telefon har så ringetonen I'm calling you fra filmen Bagdad Café (et par linjer fra omkvædet)
Begge, så jeg ved, at det er min telefon, der bipper, og ikke sidemandens.

Bagdad Café: https://www.youtube.com/watch?v=5b-r6gRsec4
Avatar billede valby Ekspert
21. september 2023 - 18:24 #6
#4
Jo det er da udmærket. men min mobil er slukket, det meste af tiden.
Jeg have et udmærket program, som hedder PopPeeper. Jeg havde købt det, men så fik jeg besked om, at brugsretten var udløbet. Så jeg kaster ikke flere penge den vej.
Avatar billede valby Ekspert
21. september 2023 - 18:26 #7
#5 Det er en sjov og kreativ ide, at personliggør telefonen eller PC.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2023 - 19:47 #8
Hvis det skal fortælle om der er post skal programmet jo starte sammen med Windows. Måske det kan sættes til at starte minimeret?
Men når man starter en pc op. så er det vel i over 90 % af tiden man åbner browseren som det første så hvori ligger problemet så? Jeg oplever ikke selv at mails er så vigtige at man behøver at åbne den fluks når de lander i indbakken.
Men det er blot min holdning 😀
Avatar billede valby Ekspert
21. september 2023 - 20:55 #9
#8
Ok du mener, at Thunderbird skal starte op med Windows før popup fungerer.
Det kan jeg godt holde ud, for jeg ser altid først efter post. Og så kan jeg jo bare minimere det. Jeg prøver.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2023 - 21:07 #10
Nej.
Du siger du bruger Firefox til at vise popup med  mails. Når du trykker på notifikation i Firefox åbner Thunderbird så?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2023 - 21:09 #11
Programmer kan sættes ind i mappen start der gør at det starter med Windows.
Tryk Windows-tast + R. Skriv shell:startup i tekstfeltet og tryk på Enter.
Her skal genvejen til program ligge. Prøver lige med den browser om det kan starte minimeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2023 - 21:24 #12
Kan Thunderbird indstilles til at have en tjeneste der starter op med Windows der med en popup evt på proceslinjen fortæller der er post uden programmet starter?
Undskyld jeg spørger, men har ikke brugt det siden 2015.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2023 - 21:26 #13
#11 Selvom jeg satte genvejen i mappen start til at starte Brave Brover op minimeret ved at trykke egenskaber for genvej,  gik den op maksimeret. Er slettet igen.
Avatar billede valby Ekspert
21. september 2023 - 21:26 #14
#8 virker. Jeg startede Thunderbird og minimerede den. Den lagde sig ned på proceslinjen, hvor den hele tiden har ligget.
Da jeg derefter læste avis, kom der en popup frem.
Mange tak. 👍
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2023 - 21:28 #15
Jamen velbekomme :-)
Avatar billede valby Ekspert
21. september 2023 - 21:32 #16
Også tak til de andre for forslag. 😊
Avatar billede valby Ekspert
21. september 2023 - 21:40 #17
Lagde en genvej ind i shell, det virker også. :-)