Avatar billede mira96ac Praktikant
18. september 2023 - 14:55 Der er 1 kommentar

Opdatere links

Hej

Jeg har et Excel ark (arbejdspapir) med formler sum.hvis som henter data fra et andet Excel ark (kilde).

Formlerne opdateres ikke automatisk når jeg åbner arbejdspapir. Det gør de først når jeg åbner kildearket samtidig.

Kan man ikke åbne kildearket og opdatere formlerne automatisk hver gang arbejdspapir åbnes og så lukke kildearket igen med det samme (det skal nemlig ikke være åbent samtidig). Og uden man "opdager" kildearket" åbnes ?

Formlerne skal ikke opdateres løbende, kun ved første gangs åbning af arbejdspapir formlerne skal opdateres.
Avatar billede Stig Seniormester
19. september 2023 - 09:36 #1
Hej Mira

Det lyder som en PowerQuery-opgave.

1. Formater dit data i kildefilen til en tabel, hvis det ikke allerede er gjort

2. I dit arbejdspapir, gå til "data" -> Hent data -> Fra fil -> naviger til din kildefil -> vælg tabellen og klik indsæt.

Det laver en kopi af kilde-tabellen på en ny fane i dit excel-ark, som opdateres hver gang du åbner filen.
På den tabel kan du lave din sum.hvis formel :)