Avatar billede Jeanette Juniormester
11. august 2023 - 10:51 Der er 5 kommentarer

Kan man have flere Gmail

Kan man have flere Gmails og så få 15 CB på hver mail??
Jeg har en gmail og jeg har næsten brugt alle mine gratis 15 GB, på mails, foto, drev osv.

Jeg vil gerne slette gamle mails.
Kan man "vende" alle mails, så jeg får de ældste først..
Det føles lidt uoverskueligt, at skulle scrolle helt tilbage til start (ca.10.000 mails)
Avatar billede klt Seniormester
11. august 2023 - 11:33 #1
Synes der er forkert bare at slette gamle mails. Men for at se ældste først (i webklienten):
I højre hjørne hvor der står noget alá "1-50 af 10.000". Hold musen over den tekst, så kan man vælge at se nyeste, eller ældste først.

Et andet forslag er, at slette nogle af de største mails.
1000mails som bare er en tekst fylder næsten ingenting, mens en enkelt mail med store vedhæftede filer fylder meget.

Hvis man søger på "larger:20M" eller "larger:10M" så får man vist de mails som er over 20MB, eller over 10MB. Og så kan man hurtigt finde nogle mails man kan slette f.eks med billeder man har enten modtaget eller sendt, og som man allerede har gemt et andet sted.
Avatar billede Jeanette Juniormester
11. august 2023 - 11:41 #2
#1
Tak det virkede.
Kan man have flere Gmails og så få 15 GB på hver mail??
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. august 2023 - 12:06 #3
#2
Du kan have lige så mange mailkonto som du vil, men det bliver så også forskellige adresser.
Avatar billede puren Ekspert
11. august 2023 - 12:22 #4
hvorfor ikke bare købe mere plads?? kan ikke huske prisen men mener der det er noget med 100 GB for 120kr pr år og så er dine ting samlet
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. august 2023 - 20:36 #5
Undersøg hvad der fylder -ofte har jeg set det var billeder, selv hos folk der ikke mente de gemte billeder på deres googlekonto. Backup af telefon kan også fylde.
Jeg foretrækker BlackBird når der skal ryddes op i mail - grænsefladen er bedre og hurtigere end de webmail jeg har prøvet. Det fylder lidt på harddisken (gemmer lokal kopi) -men jeg har så gamle mail liggende i passende interface - herunder fra get2net med gamle mails fra en nu lukket konto.