Avatar billede Klaus W Ekspert
30. juli 2023 - 09:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udfordring med celleformatering til tal

Hej
Jeg har en udfordring med nogle meget simple formler som egentlig bare skal lægge sammen og trække fra. Problemet ligger i formatering af celler tror jeg men kan simpelt hen ikke dreje den.
Det er i Arket Worksheet
Nogle der kan hjælpe.

Hilsen og god søndag

Klaus W

https://1drv.ms/x/s!AmLaaGiC5LdoiohdpczG3PfKw4Yv2A?e=7EeZEW
Avatar billede kim1a Ekspert
30. juli 2023 - 14:02 #1
Det er kolonnen bestilling som driller - du må skal have en iferror på denne så den giver 0 hvis ikke det er i din sumprodukt.
Avatar billede Klaus W Ekspert
30. juli 2023 - 14:26 #2
Hej Kim1a
Du har helt ret,
Hvis jeg indsætter hvis.fejl køre den stadig ikke. Men hvis blot skrive et tal og sletter formlen gør den som den skal. Så det må være formlen der gør noget den ikke skal.
Og jeg kan bare ikke finde fejlen :-(

KW
Avatar billede kim1a Ekspert
30. juli 2023 - 14:56 #3
Halvdelen af gangen findes dit produktnummer jo ikke.

Du bliver nødt til at have en hvis(index(match)=NA();0;index(match))
Avatar billede Klaus W Ekspert
30. juli 2023 - 14:58 #4
Ok kan du udybe den lidt mere og så evt. formlen på dansk er ikke så god til UK formel
Avatar billede ebea Ekspert
30. juli 2023 - 15:50 #5
Hvis du i kolonne i, indsætter formlen:  =HVIS(H2="";"";D2+H2)
burde dine fejl, forsvinde.
Går ud fra, at det er #VÆRDI fejlen, der er problemet.
Avatar billede Klaus W Ekspert
30. juli 2023 - 16:15 #6
Hej Ebea
Jeg rettede lige formen til =HVIS(H2="";D2;D2+H2) så køre den.
Indtil videre  :-)

KW
Avatar billede ebea Ekspert
30. juli 2023 - 17:38 #7
#6 - den fortsætter vel med at køre ;-)
Avatar billede Klaus W Ekspert
30. juli 2023 - 19:07 #8
Ja indtil næste forhindring