Avatar billede valby Ekspert
29. juni 2023 - 13:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lille irritation i Open shell

Jeg har installeret en ny Open shell, Windows 7 style, og det er fint nok.
Mit lille problem er markeringen i den hvide højre side. markeringen er er ubestemmelig rødlig/ rustfarvet, virkelig grim. Hvordan ændre man den farve ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. juni 2023 - 14:01 #1
Du nævner ikke hvilken version af Windows der er installeret, Win 10 eller Win 11.

Men jeg har fundet noget fra YouTube, der måske kan hjælpe:

https://www.youtube.com/watch?v=3KLGXN3aE4Y
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2023 - 16:36 #2
skal der være en hvid højre side? hvis det er på windows-fladen, så check dit baggrundsbillede. Det skal minimum være fysisk på størrelse med din skærms opløsning - ellers åbn i Paint, og zoom billedet så højde og bredde er i minimum-målet, og klip så billedet til, så begge mål passer med skærmen.
(i Paint åbner du baggrundsbilledet, og så Ctrl+E - vælg pixel, og så ret enten højde eller bredde (den, der er for lille), så det passer til skærm. og gem - hvis du har rettet bredde, så kan du åbne i Paint igen og  klippe lidt fra bunden (hvis du hellere vil klippe lidt fra toppen, så skal du spejlvende lodret, klippe forneden og spejlvende tilbage)
Paint kan kun klippe i bund og højre side, så du skal spejlvende billedet for at klippe i de to andre sider.
Avatar billede falster Ekspert
29. juni 2023 - 21:59 #3
Hvis "Skin" står til "Immersive", prøv at ændre til "Classic".
Avatar billede valby Ekspert
29. juni 2023 - 22:20 #4
#1
Tak det er W11. Men linket viser ikke hen til Open shell menu.

#2
Jeg må have udtrykt mig forkert. Det er menuen i "Start" i Open shell

#3
Du var så tæt på, at jeg prøvede Full glass, og nu er det Ok.

Mange tak for alle 3 indlæg. 👍