Avatar billede uch Novice
28. juni 2023 - 16:16 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Microsoft Store spærrer for installation af JAva

Jeg har brug for at installere Java på pc, men Microsoft Store blokerer for installation.
hvad gør jeg
Avatar billede Uvanga Ekspert
28. juni 2023 - 17:02 #1
Er din PC i S-mode?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2023 - 17:32 #2
Hvilken Windows? Hvilken Java? Hvordan installerer du?
Avatar billede uch Novice
29. juni 2023 - 12:17 #3
Windows 11 Home in S Mode
JavaSetup8u371

jeg har downloadet java Setup, men når jeg prøver at køre installationsfilen får jeg følgende besked fra Microsoft.

Den app, du prøver at installere er ikke en Microsoft-bekræftet app
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. juni 2023 - 12:33 #4
Så foreslår jeg at du deaktiverer S-mode. Men det skal du selv vurdere, da S-mode ikke kan aktiveres igen. S-mode er en sikkerhedsforanstaltning mod Download af evt. skadelig software.
Avatar billede uch Novice
29. juni 2023 - 14:24 #5
Tak for hjælpen.
Jeg har deaktiveret S-mode. Og så kunne jeg installere mine programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2023 - 19:54 #6
Hej og velkommen til Eksperten.
Kan se at Uvanga har bidraget til at løste problemet for dig.
Du har takket  pænt for hjælpen, men mangler en lille detalje. :-)
Nå du kigger i din tråd kan du ud fra hvert indlæg se en boks hvor der står
"Marker som løsning"
Det er her man vælger hvilket indlæg der har gjort du er kommet i mål.
Man må godt markere flere.
I dit tilfælde her vil jeg mene at indlæg #1 og i hvert fald #4 fortjener denne markering.
På forhånd tak og fortsat god aften.