Avatar billede valby Ekspert
27. juni 2023 - 16:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Se skærm fra mobil Doro 8080 til på Windows

Jeg går til fysiolog, som har givet mig nogle øvelser. De bliver demonstreret på en Doro 8080. Men det er jo noget småt, så hvis det kan lade sig gøre, vil jeg gerne se det på min Windows PC. Kan det lade sig gøre ?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2023 - 16:41 #1
Du kunne prøve at lave et screenshot af skærmen på doro og sende til din mail og se om du den vej kan få større billede.
Hvis øvelser hentes fra nettet kan du vel åbne dem på pc også som nr 2 alternativ?
Avatar billede valby Ekspert
27. juni 2023 - 16:48 #2
Det er på kommunal plan. Øvelserne vises som små videoer, fra noget som hedder  Icura. Man går ind med en kode. Terapeuten har valgt nogle øvelser til mig.
Jeg vil prøve, at gå ind på deres hjemmeside.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. juni 2023 - 16:59 #3
Du kan forsøge med remote-tools - eks. Anydesk ( https://anydesk.com/en ) - der findes en App til android (som jeg i øvrigt supporterer en Doro 8080 med :-)

Start programmet på din PC - og start appen på telefonen. Indtast "ID" og password fra appen på telefonen på programmet på din PC - og godkend på telefonen at den må starte diverse... - så kan du "fjernstyre" din telefon fra PC´en
Avatar billede valby Ekspert
27. juni 2023 - 17:34 #4
#3
Tak for dit indlæg. Desværre kræver programmet både brugernavn og adgangskode, og jeg kender kun koden. Må prøve at spørge terapeuten.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. juni 2023 - 18:22 #5
Hvilket program kræver brugernavn og adgangskode?

Hvis det er AnyDesk, står "ID" og kode i programmet - det kræver ikke registrering.
Hvis det er dit terapeut program, så kan de fleste programmer klares "remote" - men ellers kan brugernavn/password tastes ind på telefonen - hvad der sker derefter kan ses i Anydesk...
Avatar billede valby Ekspert
27. juni 2023 - 20:26 #6
Det er et program som hedder Icura. Det er et program, som Center for genoptræning har lånt mig, installeret på en Doro telefon. Terapeuten lagde det ind med en QR kode.
Hun gav mig en kode, for det tilfælde, at programmet krævede det igen.
Det er et program, som viser små videoer af øvelser jeg skal lave imod mine ryg problemer.
Avatar billede kurtba Ekspert
27. juni 2023 - 22:54 #7
Der findes angiveligt flere programmer/metoder til at få vist en android telefon på en pc.
Her er beskrevet nogle muligheder
https://www.howtogeek.com/430466/how-to-mirror-and-control-your-android-phone-on-any-windows-pc/#:~:text=There%E2%80%99s%20just%20one%20catch%20compared%20to%20the%20Windows,a%20wireless%20connection%2C%20we%20recommend%20AirDroid%E2%80%99s%20AirMirror%20instead.
og her bliver det vist, hvorledes man kan bruge forskellige muligheder
https://www.youtube.com/results?search_query=mirror+phone+to+pc
Avatar billede valby Ekspert
28. juni 2023 - 13:26 #8
#7
Tak for dit link. Er det et specielt kabel mellem PC og telefon ?
Og er det spejlet på skærmen ikke større, end telefonen.?
Avatar billede valby Ekspert
28. juni 2023 - 14:47 #9
Det er et program, hvor en sensor registrerer alle mine bevægelser, og  om jeg laver øvelserne,  Om jeg går tur og hvor længe, om hvordan det går med at rede seng.
Det skal jeg så selv bedømme med Smileys.
Alt bliver registreret og terapeuten kan så se alle detaljerne på en PC.

Men da jeg i dag skulle gå i gang, gik jeg i sort. Jeg kan slet ikke klare tanken om, at  være så overvåget.  Jeg melder fra hos fysioterapeuten.

Tak for jeres indlæg👍
og undskyld jeg har spildt jeres tid.😒