Avatar billede Klaus W Ekspert
20. maj 2023 - 10:11 Der er 4 kommentarer

Søg dato og skrive i anden kolonne.

Hej, nogle der kan hjælpe.
Jeg har en kalender og fanebladene er de forskellige måneder. I et ark Print har jeg alle dagene fra månederne i kolonne K. I kolonne G i samme ark kommer datoen frem for hver gang jeg køre en macro.
Alt dette køre rigtig godt.
Nu kommer det hvor jeg må give op. Nå jeg køre macro, datoen fremgår i kolonne G, ville jeg rigtig gerne at der stod et ”S” kolonne O, udfor datoen i kolonne K.
Eksempel.     Der står maj 19 i G2 så skal der udfor Maj 19, i kolonne O står ”S”.
    Der står maj 30 i G3 så skal der udfor Maj 30, i kolonne O står ”S”.

Håber det giver mening.
Alle hjælp vi blive værdsat.
Klaus W
Avatar billede claes57 Ekspert
21. maj 2023 - 20:09 #1
dvs: I kolonne K har du fx tal i rækker fra 1-31 formateret som fx "maj 9" hver dato er i i stigende orden, og kun nævnt en gang.
I kolonne G er der et hav af poster, fx 3 rækker med "maj 9", som så skal give 3 "S" i O ud for den række i K, der har samme "maj 9"
Avatar billede Klaus W Ekspert
21. maj 2023 - 20:49 #2
Hej Claes

Lige præcis.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2023 - 16:23 #3
Hvis der ikke sker andet i kolonne O (dvs jeg sletter andre data der) så er det O1 være
=VENSTRE("SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS";TÆL.HVIS($G$1:$G$100;K1))

(der er 31 S i teksten, da ingen måned er længere)
og den kopierer du ned til O31 (hvis måneden starter i K21, så skal O1 og K1 være hhv O21 og K21
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2023 - 16:26 #4
OBS i formel skal G$1:$G$10 rettes til at dække alle data (og der skal $ ind for at det bliver korrekt når du kopiere den første celle ned så måneden er dækket.