Avatar billede 1Dorte Guru
09. maj 2023 - 16:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Word - margin

Jeg skal lave et simpelt word-dokument med et stort A (ca. 160) i øveste venstre hjørne.
MEN jeg kan ikke få bogstavet helt op (eller 0,5 cm som venstre margin).
Kan jeg gøre det?

Indstillinger:
Liggende
Øverste margin er 0 cm
Venstre margin er 0,5 cm
Afstand fra kanten - Sidehoved: 0 cm
Lodret justering: Øverst
Avatar billede Jan K Ekspert
09. maj 2023 - 16:34 #1
Kan være at din printer ikke kan printe det. Husk at Word er printerafhængig.
Avatar billede 1Dorte Guru
09. maj 2023 - 16:51 #2
Det har jeg desværre ikke mulighed for at teste.

Jeg tror det har noget med skrifttypen. Curseren går nærmest helt op til kanten.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
09. maj 2023 - 18:55 #3
Det gælder alle skrifttyper. Der er afsat plads til en accent over de store bogstaver samt til bogstavet Å. De vil være 5 mm fra papirets øverste kant, som de fleste printere kræver.
Avatar billede fase Professor
09. maj 2023 - 20:50 #4
Prøv at lade øverste margen være negativ f.eks. -0,5 cm. og sidehoved være 0. Så kan bogstavet være helt oppe ved øverste kant.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
09. maj 2023 - 21:23 #5
Prøv at se, om printeren kan printe til kant:
https://finnrasmus.dk/lodret.pdf
https://finnrasmus.dk/vandret.pdf
Avatar billede jernrosen3 Forsker
09. maj 2023 - 22:22 #6
Hvis Du laver et tekstfelt med et stort A ( ca 160 høj ) kan Du flytte det helt ud til kant som Du lyster.

Tekstfelter er ikke afhængige af margener.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
09. maj 2023 - 22:28 #7
se evt. her :

https://ibb.co/7ntNv8K
Avatar billede falster Ekspert
10. maj 2023 - 10:04 #8
Kan kun prøve i Word 2007, men der - behold dine nævnte indstillinger af margen:

Sæt "Linjeafstand:" til "Præcis" og juster med pkt'er i "På:" til du rammer øverste kant med toppen af A.

(For hvad der er værd. I LibreOffice:

Sæt "Linjeafstand:" i "Brugerdefineret værdi" til "Fast" og tilpas i "Værdi:".)
Avatar billede 1Dorte Guru
10. maj 2023 - 14:48 #9
Tak for jeres mange fine kommentarer.
Jeg har indsat et tekstfelt og valgt "fastgør teskten på siden".