Avatar billede Uvanga Ekspert
19. februar 2023 - 09:23 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Browser skriver pludselig Svensk..

Både min Edge & Goggle browser er pludselig begyndt at vise alle sider med svensk tekst. Jeg kan nemt rette det i menu "Tandhjul", men næste gang jeg starter er det igen svensk tekst. Tidligere har det ikke været et problem, så hvad kan der være sket?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2023 - 09:50 #1
I edge skriv følgende i adresselinje
edge://settings/languages
Se om svensk står som foretrukken.
I chrome prøv dette i adresselinjen
chrome://settings/languages
Skal du ikke bruge svensk slet det i begge browsere.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2023 - 09:52 #2
Npår du har kopieret ind i adresse linje tryk enter.
Du bør kunne flytte dansk op øverst og vælge som foretrukket sprog
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2023 - 09:54 #3
Du har måske på et tidspunkt kommet til at acceptere noget med oversætning, som kan have haft indflydelse på det er blevet ændret.
Avatar billede Peter Guru
19. februar 2023 - 09:58 #4
Står der DAN i Systrayen i nederste højre hjørne af skærmen?
Avatar billede Uvanga Ekspert
19. februar 2023 - 11:10 #5
Jeg har fulgt jeres vejledninger, og nu er tekst tilbage på dansk👍
Hvad der er sket tidligere er lidt uvis, men jeg er nok uforvarende kommet til at aktivere svensk som primært sprog.
Avatar billede Peter Guru
19. februar 2023 - 11:23 #6
Hvad var fejlen så?
Avatar billede Uvanga Ekspert
19. februar 2023 - 13:32 #7
Fejlen var, at svensk var hoppet op som første valg i tekst hieraki.
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. februar 2023 - 10:31 #8
Lige en lille tilføjelse:
Selvom jeg valgte som beskrevet i ovenstående, vedblev Edge at skifte til Svensk. Efter en del søgning efter løsnings muligheder fremkom flg.:
Dette fænomen kan afstedkommes af opdatering af Windows.
Det anbefales at installere Edge på ny fra denne side: www.microsoft.com/edge

At afinstallere Edge inden ny installation er ikke mulig, "Fjern" ikon er ganske enkelt nedtonet. Revo Uninstallere kan heller ikke klare det. Men afinstallation af Edge er tilsyneladende heller ikke nødvendigt. Ny installation kører fint, og nu er sprog permanet på Dansk👍