Avatar billede Janne Praktikant
14. januar 2023 - 08:30 Der er 4 kommentarer

Gmail og “alle mail”

Kan jeg ændre i mine indstillinger, så når jeg sletter en mail, lægger den sig i slettet mails og bliver slettet efter 30 dage?

Jeg kan se, jeg vidste det ikke, at mine mails lægger sig i “ alle mail” og jeg har 27.123 mails liggende der 🙃

Og er der en hurtig måde at slette dem på?
Avatar billede Richard Thune Forsker
14. januar 2023 - 09:38 #1
Først, slettede mails ligger ikke i "alle mails". Er det muligt at du har brugt arkiver i stedet for slet?
Gmail virker på den måde at alle mails ligger i "alle mails", de kan så have etiketter der gør at de bliver vist under denne etiket, Indbakke  er også en etiket.
Når du arkiverer en mail sker der bare det at etiketten indbakke fjernes, har du ikke givet den en anden etiket (de kan have så mange du vil) vil den ligge i "alle mails" uden nogen etiket.
Når du ser på mails i "alle mails" har de en firkant helt til venstre, den er til at vælge mailen med. Man kan vælge flere ved at klikke på flere firkanter, man kan også vælge en hel side ved at klikke på den øverste firkant, de kan så slettes ved at klikke på slet (skraldespanden).
I "alle indstillinger" maksimal sidestørrelse kan du sætte sidestørrelsen til 100, så kan du slette 100 mails af gangen.
Avatar billede INK Ekspert
14. januar 2023 - 12:20 #2
Så vidt jeg kan se i indstillinger for min G-mail er standard, at slettede mails arkiveres. Kan ændres til flyt til papirkurv eller slet permanent.
Avatar billede Richard Thune Forsker
14. januar 2023 - 14:30 #3
#2 jeg taler om Gmail via webbet, og der kan jeg ikke finde den indstilling du snakker om. Det ville heller ikke give nogen mening da der er et arkiver ikon og et slet ikon både i linjen med mailoverskriften og i linjen over overskrifterne.
Avatar billede INK Ekspert
14. januar 2023 - 16:03 #4
#3 Enig i webmail.
Gå til Google webmail, indstillinger, alle indstillinger, videsendelse og POP3/IMAP, IMAP adgang, 3. punkt: Når en meddelelse ... Her kan vælges standard, som er arkivering, men også som beskrevet i #2 flyt til papirkurv eller slet permanent. Standard er arkiver efter devisen "Google glemmer aldrig".