Avatar billede anedi Ekspert
21. december 2022 - 13:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oprettelse af fødselsdagsliste i Outlook til deling med kollegaer

Hej Eksperter

Af og til modtager jeg en kalender-fil når jeg tilmelder mig et arrangement. Denne kan ved få klik lægges direkte ind i min Outlook-kalender. Smart.

På samme vis kunne jeg nu godt tænke mig at lave en "aftale" med alle mine kollegaers fødselsdage, og dele den med dem.

Konkret ønsker jeg altså, at:
1. oprette en kalenderaftale, der samler alle fødselsdage. (Jeg er bekendt med at en aftale kan gentages med faste intervaller, men ikke hvordan den "samme aftale" kan lægges ind med ikke-faste intervaller).
2. eksportere aftalen i et format, som andre kan downloade og lægge i deres Outlook kalender.

Jeg er helt grøn her, så pædagogiske forklaringer modtages meget gerne.

På forhånd tak for al hjælp, og god jul.

Vh
Anedi
Avatar billede madklub Guru
22. december 2022 - 11:22 #1
La' vær' med det...

Jeg forstår godt tanken bag, men det er noget bøvl.
Har du tænkt på GDPR?
Hvem skal vedligeholde det ?
Avatar billede Keld Broe Seniormester
29. december 2022 - 20:27 #2
Det lyder som om, du vil oprette en kalenderaftale med fødselsdage for dine kolleger og dele den med dem. Her er et forslag til, hvordan du kan gøre dette:

Opret en ny kalenderaftale i Outlook. Indtast navnene på dine kolleger og deres fødselsdage. Du kan vælge at gentage aftalen hvert år, så du ikke behøver at oprette en ny aftale for hver fødselsdag.

Når du har oprettet alle aftalerne, kan du eksportere kalenderen ved at gå ind på fanen "Filer" og vælge "Eksporter". Vælg "Kalender (.ics)" som filformat og gem filen på din computer.

Del filen med dine kolleger ved at sende dem en e-mail med vedhæftet fil. De kan derefter downloade filen og åbne den i Outlook, hvorefter fødselsdagsaftalerne vil blive tilføjet til deres kalender.