Avatar billede flemminghave Novice
11. december 2022 - 17:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pinkode

Hejsa eksperter.

Jeg har været nødsaget til at skifte min pinkode til 6 cifre. Jeg forstår idéen med øget sikkerhed, men jeg har ikke så følsomme sager på min egen pc at jeg behøver 40 cifre/tegn for at logge ind.
Derudover er jeg klart fortaler for at jeg bestemmer over mine egne ting. ;)

Kan jeg ændre i windows sikkerhedsindstillinger så jeg KUN behøver 4 cifre.
Avatar billede flemminghave Novice
11. december 2022 - 17:31 #1
Har for resten windows 11. :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. december 2022 - 19:21 #2
Der står lidt om emnet her:

https://support.microsoft.com/da-dk/windows/windows-indstillinger-for-logon-og-kontobeskyttelse-7b34d4cf-794f-f6bd-ddcc-e73cdf1a6fbf

Du skriver  "Derudover er jeg klart fortaler for at jeg bestemmer over mine egne ting. ;)"
Det samme er jeg selv....... Man skal efterhånden oprette konto til både dit og dat, og det irriterer mig meget. Det virker mange gange som om Big Brother står og kikke én over skulderen.
Avatar billede puren Ekspert
11. december 2022 - 20:47 #3
skift til linux og være herre i eget hus
Avatar billede flemminghave Novice
11. december 2022 - 23:01 #4
Linux kommer aldrig til at ske, men forstår dem der bruger det.😊
Har forsøgt at undersøge på nærmest alle udenlandske ekspert sider, men må nok kapitulere da jeg kun har Home edition.

Ser ud til de fleste muligheder for tilpasning kam gøres i pro edition - Home kræver vist lidt mere snilde.😏
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. december 2022 - 09:07 #5
Jeg forstår ikke dit problem Jeg har lige haft besøg af en bekendt i går Vi geninstallerede hans Windows 11 Home og valgte en pinkode på 4 cifre!
og da du jo ikke ved hvem må du gerne bruge samme 8899 og det virker!
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2022 - 14:06 #6
den, der er let at huske er 2444 (husk bare 1234)
Avatar billede flemminghave Novice
12. december 2022 - 19:54 #7
Så fint, lukker den her.😂
Kunne selv vælge 4 cifre i starten, men blev tvunget til at skifte til en 6 cifret efter ca. 1 år og kan ikke vælge tilbage til 4 cifre igen.🤬
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. december 2022 - 20:06 #8
Det er bedst hvis du klikker på feltet "Marker som løsning", for så kan man se at problemet er løst. Du kan også markere dine egen kommentarer som løsning/er