Avatar billede stoholm Novice
09. august 2022 - 14:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Filter kriterie virker ikke ved linked table men kun ved eksport af tabel

Hej!

Jeg har en tabel i Access, der er et link til en SQL database.
Har lavet en querry på denne table, hvor jeg vil filtrere salgs-ordre ud i en kolonne - de starter alle med "SO".
Har indsat følgende filter i querry'en i kolonnen med ordre;  Like "SO*"

Kører jeg querryen kommer resultatet fint frem.
Eksporterer jeg den til Excel, er alt også fint - samme tabel med kun SO ordre.

Men når jeg laver et link fra Excel til denne querry i Access, så virker det IKKE. Nu er tabellen helt tom.
Laver jeg den omvendte dvs med  Not Like "SC*"    så kommer alle ordre med, både SO og SC ordre.

Er der nogen der har nogen anelse om, hvorfor det ikke virker når jeg opretter et link?

På forhånd tak!
Avatar billede Gustav Ekspert
09. august 2022 - 15:09 #1
Prøv med:
Like "SO%"
Avatar billede stoholm Novice
12. august 2022 - 11:21 #2
DET VIRKER! :-)
1000 tak.

Ved du hvorfor?
På Microsofts support står % ikke som et brugbart wildcard i Access, kun *
Avatar billede Gustav Ekspert
12. august 2022 - 11:58 #3
Jeg bruger ikke Excel så meget, men det er nok fordi Excel bruger ADO og ikke DAO til at hente data.