Avatar billede nu_igen Guru
23. juni 2022 - 23:07 Der er 5 kommentarer

Meddelelse om uægte Windows kopi

Hej. Jeg fik ikke logget mig korrekt ud af min Imac med Windows 7 med bootcamp. Ved næste opstart får jeg i nederste højre hjørne en besked om at min Windows kopi ikke er ægte.
Jeg har selv købt win 7 og har cd’ en, som blev installeret da jeg købte Imac’en. Det har også kørt upåklageligt. Derfor undrer meddelelsen mig. Kan det tænkes at der blev installeret en standard version og ikke den jeg har licens til ? (Elgiganten for snart 10 år siden).
Der var sort skærm og jeg slukkede for pc’en. Ved næste opstart var alt normalt.
Hvem har en ide om hvorfor jeg fik meddelelsen og sort skærm?
Ingeborg
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. juni 2022 - 10:07 #1
Jeg tænker på om der er tale om en såkaldt OEM version af Windows 7.

https://www.techuntold.com/oem-vs-retail-windows/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2022 - 10:47 #2
Har du forsøgt at lægge nøglen du har på cd kasse ind igen?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2022 - 10:52 #3
Ah ok. Kan se du ikke har problemer mere. Jeg kan ikke forklare hvorfor.
Avatar billede nu_igen Guru
26. juni 2022 - 11:29 #4
Jeg tror at vedkommende der har installeret min IMac med win 7 og bootcamp ikke har brugt min originale købte Win 7. (Købt et andet sted end Elgiganten fordi jeg havde planer om selv at installere). De har i stedet for brugt en OEM version som de “plejer” at bruge.
Hvor kan jeg under win se, hvilken version jeg kører med?
Ingeborg
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2022 - 12:07 #5
#4Tror du skal i kontrolpanel-System og sikkerhed (tror jeg det er) og her vælge system hvor du kan se hvilken licens den kører. Billedet skal lige dette https://cdn.msguides.com/wp-content/uploads/2016/07/windows-7-for-free-1.png