Avatar billede Novice-1 Forsker
30. maj 2022 - 19:19 Der er 1 kommentar

4 ports hub, 3,0 med extern stræmforsyning, input DC 5V

er pludselig holdt op med at virke til mus
medens mus stadig virker sammen med  aspire 5 bærbar, windows 10

kan hub skulle have opgraderet hardware, og hvor  finder man i givet dal den i plejer at vide alt om den slags herinde?
-eller kan huben have fået virus og vil den i så fald ku fjerns med Eset virus programmet

har lige prøvet at  udakrivve og scanne via USB gennem hub, med epson 2100 -og fungerede fint
så måske er det musen der trænger til opdatering
har svedt ud hvordan jeg leder efter opdatering af drivere på pc
der skulle man måske også finde til hub -men æm det så er den nyeste!?

på forhånd tak!!!
Avatar billede helar Novice
31. maj 2022 - 23:12 #1
nej hub får ikke virus.
Jeg ville mistænke strømforsyningen til hub. At det virker med en scanner og ikke musen kan (i princippet) godt forklares ved at scanner har sin egen strømforsyning, det har musen ikke så musen belaster hub'ens forsyning mere. Og ja en mus tager ikke mange mA men den bruger >0mA.
Hæng noget mere grej på huben samtidig - feks flash eller diskdrev. virker de?
vh henning