Avatar billede Btimmer Seniormester
25. februar 2022 - 12:42 Der er 13 kommentarer

MaskVPN

Pludselig er der et ikon på mit skrivebord hvor der står: Mask VPN
Hvorfor pludselig det og hvilken betydning?
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. februar 2022 - 13:32 #1
Jeg har indsat et link.
Efter hvad jeg kan se er der desværre tale om et computervirus, men er ike sikker.
En god ide vil være at downloade Malwarebytes og lade dette program scanne computeren:

https://www.completesecuritygeeks.com/trojan/how-to-remove-mask-vpn-virus-from-pc/

Programmet er gratis.
Avatar billede Btimmer Seniormester
25. februar 2022 - 13:45 #2
#1
Tak, men kan jeg ikke bare fjerne/slette appen?
Eller skal jeg scanne
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. februar 2022 - 15:28 #3
Ja det er jo det der er meningen med programmet....! Er der noget "snavs" virus så skulle Malware Bytes gerne finde det.

Vejledning:

https://www.youtube.com/watch?v=KGT49dO4SlI
Avatar billede Btimmer Seniormester
25. februar 2022 - 16:32 #4
Efter scanning skal jeg så slette appen MaskVPN?
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. februar 2022 - 17:45 #5
Jeg mener at den bliver sat i karantæne hvis der findes noget, hvor man efterfølgende kan slette den. Der er dog ingen garati for at Malware Bytes finder noget.
Du kan godt slette Malware Bytes bagefter.
Hvilket antivirusprogram er der i øvrigt installeret?
Avatar billede Btimmer Seniormester
25. februar 2022 - 18:17 #6
Nu er der scannet færdig på den du foreslog (SpyHunter) men den er ikke gratis. Så derfor tilmeldte jeg mig ikke med alle mulige oplysninger for en 14 dsges prøveperiode
Avatar billede f-arn Guru
25. februar 2022 - 18:53 #7
@Btimmer

SpyHunter, øhhh, det synes jeg ikke jeg så ErikHg foreslå...
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. februar 2022 - 19:09 #8
#7 - Nej, dette program kender jeg ikke, men der er også masser at vælge imellem, men programmet du foreslår er da også værd at prøve.
Der er også Norton Power Eraser. Dette er gratis, dvs. at man ikke behøver at betale for det ,selv om man ikke har installeret et Norton antivirus program på sin pc.

https://support.norton.com/sp/static/external/tools/npe.html
Avatar billede Btimmer Seniormester
25. februar 2022 - 19:13 #9
Undskyld mange gange. SpyHunter var det som kom frem da jeg åbnede linket fra Erikhg. Men jeg er ikke så velbevandret så måske fejl fra min side, undskyld
Avatar billede claes57 Ekspert
25. februar 2022 - 19:20 #10
link i #1 var nok lidt for hurtigt - https://www.malwarebytes.com/
der er en gratis version for brug på egen pc.

Spyhunter vil du ikke betale for, så det skal bare afinstalleres.
Avatar billede Btimmer Seniormester
25. februar 2022 - 19:40 #11
#10 claes57
Ja så kom det rigtige frem, men det er også kun gratis i en 14 dages prøveperiode.
Her skal man også give en masse oplysninger og huske at afmelde igen.
Avatar billede Btimmer Seniormester
25. februar 2022 - 19:48 #12
#8 ErikHg
Norton Power Eraser.
Når jeg går ind på den tilbydes ikke til windows 10 ...
Men den tilbydes til windows 7.
PS: Min PC er oprindelig windows 7, men er opgraderet til windows 10 ...
Der er ingen der har sagt det skulle være nemt :-) men kan det være årsagen til der ikke står til windows 10 ...
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. februar 2022 - 21:51 #13
Jeg har da ofte kørt Norton Power Eraser på mine maskiner med win 10 uden problemer.