Avatar billede Uvanga Ekspert
18. december 2021 - 10:45 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Data Link Easy Copy kabel-USB kan ikke genkende enhed

Jeg har anskaffet mig et Data Link Easy Copy kabel til overførsel af filer fra PC til PC. Det er Plug and Play, ingen installation påkrævet.
Første gang jeg isatte kabel i de to PC'er var der intet problem, skærme med de to PC skærme dukkede op på begge PC.
Anden gang poppede skærm op i et kort glimt, og lukkede derefter ned. Derefter slettede jeg Data Link fra begge PC'er. Det hjalp ikke, nu får jeg besked: " USB genkender ikke enhed"
Jeg har i mellemtiden opgraderet begge PC'er til 21H2, det har dog ikke hjulpet.
Jeg har prøvet forskellige ting, men intet hjælper. Er der nogen der har et bud på hvad der sker.
Avatar billede milter Ekspert
18. december 2021 - 12:41 #1
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. december 2021 - 16:55 #2
Jeg har nu prøvet alle dine forslag. På 3 forskellige computere, alle USB porte... Andet udstyr virker ok på disse porte, så jeg spekulerer på om Data Link kablet er defekt? Kablet er helt nyt, men når alt andet virker på de omtalte porte, er det næsten kun kablet tilbage som fejl.
Det mærkelige er dog at det virkede fint første gang jeg tilsluttede det.
19. december 2021 - 14:49 #3
Brugte du sikker fjernelse?

Hvis det ikke virker på andre maskiner, er det nok "gået i stykker" :(
Avatar billede Uvanga Ekspert
19. december 2021 - 16:34 #4
ad#3 Ja det er også min vurdering. Status er nu at jeg kontakter forhandler i morgen, og hører hvad de siger.
Avatar billede milter Ekspert
19. december 2021 - 18:34 #5
Har du prøvet, om du kan se enheden i Skjulte Enheder i Enhedshåndteringen?

https://www.tenforums.com/tutorials/178968-how-show-hidden-devices-device-manager-windows.html
Avatar billede Uvanga Ekspert
19. december 2021 - 19:37 #6
ad#5 Yes, det er forsøgt. Uden held. Så indtil videre går jeg med defekt kabel, og tilbagemelding fra forhandler.
Avatar billede milter Ekspert
19. december 2021 - 19:43 #7
#6.
Det lyder som en god ide :-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. december 2021 - 23:22 #8
Ny status:
Jeg fik et nyt kabel tilsendt fra forhandler. Men ak, samme problem🤷‍♂️
Forhandler har ikke noget bud på hvad problemet skyldes, så begge kabler returneres, og beløb refunderes. Men godt nok mærkeligt, jeg har endda nu prøvet på 4 PC'er💻
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. december 2021 - 23:24 #9
....så foreløbig holder jeg mig til Macrium Reflect - Free, som jeg har gode erfaringer med.
23. december 2021 - 13:11 #10
Hvis det er galt med 2 kabler og 4 PC'er, er der noget andet galt end defekte enheder.
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. januar 2022 - 17:34 #11
Ny status på Delock USB 3.0 Data Link Cable
Jeg har nu købt et kabel fra Delock. OG DET FUNKER✌
Dette Link Kabel skal udover installation, også aktiveres i enhedshåndtering. Så det muligt at de andre kabler, som jeg ikke fik til at virke, også skulle aktiveres i enheds-håndtering. De skrev jo at det var "Plug & Play". Men ikke engang "Plug & Pray" hjalp.
Delock medsender en udførlig vejledning, samt har en meget hjælpsom support.

Jeg har testet mellem to PC med Windows 11 ver. 21H2.
Og mellem en PC med Win11 ver. 21H2, og en PC med Win10 ver. 21H2
Virker i begge tilfælde.
Dette kabel er ca. 100,00 kr. dyrere, men er fuldt ud pengene værd.