Avatar billede Zinedine Idriz Praktikant
15. december 2021 - 10:26 Der er 5 kommentarer

Snable A

Hej jeg kan ikke finde ud af lave snable a det plejer at duve men så oplevede at det ikke duvede idag mit keybord er et (Paracon SLAY Mini RGB Mekanisk Tastatur - Hvid) jeg har prøvet og klikke Alt GR + 2 men det duver ikke det samme med shift 2.  Jeg bruger Windows 11
Avatar billede martens Guru
15. december 2021 - 11:27 #1
Du kan holde ALT-tasten nede og taste 064 =@
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2021 - 12:11 #2
Og tastatur layout og foretrukken sprog er på dansk?
Avatar billede eurositi Ekspert
15. december 2021 - 12:50 #3
#1
Præcisering: Man skal holde Alt-tasten (ikke AltGr) nede og taste 064 på det NUMERISKE tastatur ude i højre side. Tal-tasterne over bogstaverne kan ikke benyttes.

Ofte er problemer med ikke at kunne lave bestemte tegn relateret til en forkert landeindstilling for tastaturet i Windows. Tjek evt. sprog- og tastaturindstillingerne i Windows.

Hvis man er tilsluttet et fjernskrivebord, kan fjerncomputerens (udenlandske) tastaturindstilling desuden forhindre, at man f.eks. kan lave @ og visse andre tegn, med mindre man kender disse tegns placering på det anderledes sprog-tastatur. Oftest kan man dog løse dette ved at skifte Windows sprogindstilling på fjerncomputeren.
Avatar billede Zinedine Idriz Praktikant
18. december 2021 - 17:02 #4
Hej tak for hjælpen men ingen af de duvede. I må gerne kontakte mig på discord hvis i gider og hjælpe mig. Dette er min discord Zinedine
#5028
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2021 - 17:07 #5
Jeg hopper af her