Avatar billede kasper112112 Praktikant
11. december 2021 - 16:15 Der er 3 kommentarer

Kasper

En helt ny ASUS mini pc, hvor jeg prøver at installere Win 10 fra et USB. Den starter fint op, kommer igennem de første punkter. Efter valgt partition, kommer den blå skærm, den sætter flueben ved indsamler oplysninger - men SÅ.. når "kopier filer" begynder, så slukker maskinen - genstarter ikke, men den slukker.. så er det forfra igen - nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. december 2021 - 16:50 #1
Jeg ville nok prøve at boote på en Live-Linux og se om hardware fungere.
Avatar billede kasper112112 Praktikant
11. december 2021 - 16:52 #2
ok - det prøver jeg - det giver ikke umiddelbart nogen mening den bare slukker
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2021 - 07:54 #3
Enig i #1.
Når du installerer er din disk så helt slettet og står som ikke allokeret?
Jeg plejer altid ved ren installation nedlægge de partitioner der er på den gamle systemdisk som formentlig hedder disk0.
Anden ting: Hvordan har du fået oprettet dit installtions medie? Har du brugt Microsoft siden eller anden metode? Og er der en sikkerhed for at dette medie er korrekt oprettet så det passer til hardwaren? Din Mini pc er jo med uefi boot og er dit medie MBR så funker det ikke sammen hvis indtillinger i bios er beregnet til UEFI.