Avatar billede ErikHg Ekspert
11. december 2021 - 13:20 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Microsoft Start

Jeg har bemærket et nyt ikon på procenslinjen (se linket)

https://ibb.co/0QW4SQr

Jeg har ikke set dette før, men der står "Microsoft Start"

Jeg er ikke interesseret i at have dette ikon, men jeg ved ikke hvordan jeg får det fjernet. Det er sikkert et af Microsofts seneste påhit for at kunne snage i brugers færden :-(
Håber at nogen kan hjPå forhånd tak-
Mvh.
Erik Hg
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2021 - 13:29 #1
Hvis det ligger til højre nederst ved uret kan opstart af det ligge i jobliste under start fanen måske?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2021 - 14:20 #2
Jeg kan nogenlunde identificere alle de ikoner du har på billedet - men hvilket et af dem er det du er sur på?

Det første er det nye "News" der blev indført med Windows 10 21H1 - det kan fjernes med højreklik på processlinjen, vælge "Nyheder og interesser", og vælge "Slå fra". Resten er ikke umiddelbart noget der er nyt - men skriv evt. hvilket "nummer" du er sur på...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2021 - 14:25 #3
#2 Ja jeg studsede også lidt over det når jeg bagefter fik trykket på billedlinket i indledningen.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2021 - 14:27 #4
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. december 2021 - 14:43 #5
#2 - Ja det er ikonet længst til venstre. Jeg mener ikke at det har været der tidligere. Der har længe været Windows 10 21H1 installeret på pc´en.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2021 - 14:45 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2021 - 14:47 #7
#5 Jo men du kan jo ved en "fejl" eller måske en opdatering der har aktiveret det :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. december 2021 - 14:57 #8
Nu fulgte jeg rådet i #2 og ikonet forsvandt.
Jeg føler bare at Microsoft samt andre efterhånden hele står bag ved én, og kikker én over skulderen.
Jeg har ikke problemet med Fjæsbog, for dette asociale medie mener jeg er Fandens værk og har derfor ingen Fjæsbog konto.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. december 2021 - 14:59 #9
Tilføjelse:
Jeg glemte i min frustration at takke jer begge for hjælpen.👍
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2021 - 15:00 #10
Det var også den første jeg deaktiverede da jeg så den ved en opdatering. Den er for mig også en af de ikke nødvendige features Microsoft synes man skal bruge.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2021 - 15:03 #11
#9 Velbekomme Erik og god jul til dig. :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. december 2021 - 17:10 #12
#7 - Ja det kan godt være, at jeg er kommet til at klikke på det ved en fejl, eller som du nævner, at det er en opdatering der er synderen.
Men jeg forstår ikke hvorfor Microsoft bruger så meget energi på at lave den slags "smarte" funktioner. Det er i hvert fald ikke for brugernes skyld.