Avatar billede nu_igen Guru
08. december 2021 - 18:37 Der er 18 kommentarer

Windows 7. Mapper i kontrolpanel = tom

Hej
Jeg ville tage min regnemaskine frem fra kontrolpanelet, men den er der ikke, heller ikke under tilbehør. Da jeg klikkede på en del af de andre programmer, kommer der også et "tom" frem under programmet, hvor der normalt vises programmer under overskriften.
Alle programmer vises i kontrolpanelet under "fjern/vis programmer". Jeg forstår det ikke, hvor er oplysningerne blevet af - og hvordan får jeg dem sat tilbage?
Mine programmer virker fint nok fra proceslinjen.
Ingeborg
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2021 - 19:34 #1
Opgrader til Windows 10/Eller købt Windows 10 installations medium fra dit nærmeste IT butik:

Efter 10 år ophørte support til Windows 7 d. 14. januar 2020. Vi ved, at forandring kan være vanskelig, så du kan rette henvendelse til dit nærmeste IT leverandør, og de står gerne klar til at hjælpe dig med anbefalinger til, hvad du kan gøre som det næste, og du skal blot fortælle at du gerne vil opgrader til Windows 10 for dit Windows 7, eller at du gerne vil købe Windows 10 og have hjælp med at installere og beholde dine filer og data 👍🏼🤓
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2021 - 19:35 #2
Hopper af tråden, god dag
Avatar billede milter Ekspert
08. december 2021 - 19:59 #3
Hvis din Windows 7 udgave er én af disse: Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate og Windows 7 Enterprise, så prøv at kigge på linket herunder:

https://www.tipsdotcom.com/control-panel-empty.html

Hvis det er en Windows 7 Home udgave, så har du ikke adgang til Local Group Policy Editor.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2021 - 20:08 #4
Hvad sker der hvis du i søg skriver lommeregner eller calculator?
Avatar billede nu_igen Guru
08. december 2021 - 20:27 #5
#2 Det kan jeg ikke, for mit Win 7 kører på en Imac og kan ikke opgraderes til 10.
Avatar billede nu_igen Guru
08. december 2021 - 20:33 #6
#4. Der sker ingenting. Jeg mener at regnemaskinen var tilbehør under Office programmet? Jeg har lige kontrolleret alle vigtige programmer og de er der allesammen.
Det undrede mig allerede da jeg installerede ACDSee Ultima 2021 at jeg ikke fik nogen ikoner på skrivebordet, men at det nye program lagde sig i ikonet for det tidligere program.
Jeg tror lige at jeg vil prøve systemgendannelse - men hov, så ryger ACDsee vel også?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2021 - 20:46 #7
#6 Ja hvis du tilbage til før du installerede det, så forsvinder programmet.
Avatar billede nu_igen Guru
08. december 2021 - 20:54 #8
ACDSee kan jeg installere igen, men lige nu husker jeg ikke, om databasen følger med.
Ingeborg
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2021 - 20:57 #9
Der er desværre intet som kan forbedre dit Windows 7 som generelt.
Flere og flere understøtter den ikke længere og anses som dødt Operativ system.

Køb nyt enhed som svarer til den formål du brugte enheden som, hvis du ikke kan opgradere til Windows 10.

Den enhed kan du indse som dødt fremover.
Avatar billede nu_igen Guru
08. december 2021 - 21:16 #10
hej, jeg plejer nu ikke at købe ny bil hver gang jeg skal skifte dæk :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. december 2021 - 21:17 #11
#9 -
Windows 7

Hvil i Fred
Du var en kær ven
elsket og savnet
Avatar billede milter Ekspert
08. december 2021 - 21:31 #12
#10.

Jeg fik lige skiftet dæk på en 16 år gammel bil for to dage siden :-)  Forskellen er, at et dæk ikke behøver en ny motor eller ledningsnet i bilen for stadigvæk at kunne virke.

Bortset fra det er jeg helt enig med dig i, at teknologisektoren scorer alt for mange penge på hard- og software med indbygget forældelse. Deres vidtløftige brug af begreberne "green" og "sustainability" er ren og skær hykleri.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2021 - 21:38 #13
Ja, man må nok sige, at det ikke alle dæk du kommer til at bruge her for denne her bil. Hvis der er reservebil, så brug den flittigt.

https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-7-end-of-life-support-information

https://docs.microsoft.com/da-dk/lifecycle/products/windows-7
Avatar billede nu_igen Guru
08. december 2021 - 22:47 #14
Tilbage til det mere seriøse i mit spørgsmål:  Jeg har fundet en mulig løsning her:

Navigate to C:\Users\YOUR USER NAME\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
AppData Is hidden use this tutorial to see it Hidden Files and Folders - Show or Hide

Then you will need to go to the programs .exe and create a shortcut and put it in the startup folder.
Jeg går ud fra at shortcut betyder genvej - og hvordan laver man så en genvej?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2021 - 22:52 #15
Ja, det er et løsning.  God fornøjelse hvis det virker.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2021 - 22:58 #16
Undersøge selv ved mit eget PC, og Kontrolpanel ligger nærmere på dette sti:

C:\Users\UsernameAppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\System Tools
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2021 - 23:06 #17
Og her er lidt minder som vender tilbage, hvordan man forevise Kontrolpanel ved hjælp af højreklikke på skrivebordet og vælg "personliggør" ? derinde kan du vælge skift skrivebordsikoner. Indsæt flueben for "Kontrolpanel", så vil det oprette genvej til skrivebordet, hvis man accepter det med Anvend og derefter trykke på OK.

https://youtu.be/Zl1-NXEojwI
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2021 - 23:07 #18
Hvis det stadigt mangler mapper derinde, husker, jeg slet ikke noget hvordan det kan repareres.