Avatar billede overgreat Forsker
07. december 2021 - 17:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Celle reference plus et tal

Hvordan skriver man eks.

A1 + 5 så Excel opfatter det som celle A6?

Jeg skal bruge det til nogle formler i Excel…. Dvs jeg har antal rækker der skal lægges til en cellereference…. Men jeg har det kun som et tal.
Avatar billede ebea Ekspert
07. december 2021 - 17:39 #1
Hvorfor svarer du ikke på dit andet spørgsmål du har stilet?
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1038454
Avatar billede overgreat Forsker
07. december 2021 - 17:47 #2
Det har ikke været intentionen at glemme det, beklager. Jeg var sikker på at jeg havde markeret løsning på den! En ægte fejl 40!
Avatar billede store-morten Ekspert
07. december 2021 - 17:57 #3
Prøv: =INDIREKTE("A" & 6)
Avatar billede overgreat Forsker
07. december 2021 - 18:00 #4
Perfekt - det var præcis hvad “jeg havde brug for - men ikke kendte til!” - tak
Avatar billede store-morten Ekspert
07. december 2021 - 18:01 #5
Og hvis du har antal rækker der skal lægges til en cellereference i en celle, f.eks. B1:
=INDIREKTE("A" & 1 + B1)