Avatar billede AnneB Mester
25. marts 2021 - 13:16 Der er 7 kommentarer

Udskifte en router med en nyere

Jeg har købt en ny router, magen til den gamle men nyere model Linksys E 900.
Da den er lig den gamle kan jeg så fjerne den gamle router og så sætte kablerne i de samme stik i den nye router.....og så håbe på det hele kører?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
25. marts 2021 - 13:47 #1
Hvad gjorde du i sin tid med den gamle da du fik den?
Avatar billede AnneB Mester
25. marts 2021 - 14:07 #2
Kan ikke huske det, det er mange år siden
Avatar billede AnneB Mester
25. marts 2021 - 14:09 #3
Vedrørende  dit spørgsmål Thomas, så var det den første router jeg fik, der var ingen før den
Avatar billede thomas_bk Ekspert
25. marts 2021 - 14:19 #4
Blot for at svare. jeg tvivler stærkt på at du blot kan sætte den nye til og have samme opsætning.
Opsætningsmæssigt vil der som minimum være forskel på navn og kode til det trådlæse netværk (wifi). Så der vil du på dine enheder skulle ændre disse.
Avatar billede AnneB Mester
25. marts 2021 - 14:37 #5
Ok men ved du om jeg kan gøre det fra min tablet. Jeg bruger altid den og næsten aldrig min pc?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
25. marts 2021 - 14:41 #6
De nye routere plejer at have gode opsætningsmuligheder via en app på tablet/telefon.
Så umiddelbart ja.
Avatar billede AnneB Mester
25. marts 2021 - 15:01 #7
Tak det prøver jeg når routeren kommer. Har ikke modtaget den endnu