Avatar billede MadsFrederiksen02 Praktikant
07. november 2020 - 21:19 Der er 7 kommentarer

Hvordan nulstiller man begge dreve.

Hej.
Jeg skriver herinde fordi jeg gerne ville nulstille min PC helt. Jeg ville gerne starte helt forfra, med alt.
Dog da jeg trykker: "Nulstil denne PC" - Siger den, kun jeg kan med et af mine drev. Ikke det andet.
Jeg ved ikke om der er metode, at slette alle filer (ikke windows) - Så man kan starte helt forfra.
Håber der er nogen der ville hjælpe! :)

Vh.
Mads Frederiksen
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2020 - 21:34 #1
Hvis du har mulighed for det, så tag diskene ud, sæt dem til en anden computer
og formater dem der.
Avatar billede perhol Seniormester
07. november 2020 - 21:53 #2
Hvis du formaterer begge drev får du ikke mulighed for at nulstille din computer til fabrikstilstand!
Så er du nødt til at installere styresystem fra et installationsmedie.
Avatar billede kurtba Ekspert
07. november 2020 - 22:16 #3
Når man nulstiller vil det altid kun være systemdrevet, som bliver nulstillet, så det er helt efter bogen. Det er der flere grunde til, bl.a. at man kan lægge ting, som man vil bevare på sit ekstra drev. Så på dit ekstra drev skal du bare manuelt slette det hele, eller hvis der er meget på det, så er det hurtigere at formatere det.
Herefter nulstiller du din pc. Du kan også gøre det modsat, først nulstille og når den er oppe og køre igen, så formaterer du det andet drev.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2020 - 08:42 #4
Hvad er det for pc du har? Hvilket system er den født med?

Er det en ældre Windows der var på fra ny af, kan du ende på den usikre Windows version ved nulstilling.
Er pc derimod opgraderet til Windows 10, fra Win 7 eller 8, vil jeg da anbefale du med et installations medie nedlægger alle partitioner under en ny installation, opretter nye og arbejder videre derfra. Så har du en helt frisk Windows der er up to date.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2020 - 10:07 #5
#4 Lyder som en god ide, når spørger vil begynde forfra med alt.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2020 - 19:31 #6
@MadsFrederiksen02  Du er jo ny her på Eksperten, så jeg vil lige fortælle dig, at man lukker sine spørgsmål, hvad enten man fik det rigtige svar eller ej.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2020 - 20:31 #7
Ja han har jo slet ikke meldt tilbage på noget som helst.