Avatar billede lurup Ekspert
24. september 2020 - 22:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Beskyt c drevet

Hej

Jeg har 15 esport computer hvor der er en c drev med programmer og win 10 på. Ud over det har jeg en d drev som er tom.
Hvordan laver jeg så det kun er mig der kan pille ved c drevet eleverne godt må gemme noget på d drevet ?

Har win 10 pro
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2020 - 06:43 #1
Når jeg tænker esport så se jeg store spil der er installeret. Har du mega store c drev og mindre d drev? Kan forestille mig du tager image af dem ikke?
Avatar billede lurup Ekspert
25. september 2020 - 20:53 #2
Jeg har en c drev (SSD HD ) 230 gb jeg gerne vil beskytte hvor alt er på i dag. på alle maskiner her jeg et d drev ( alm HD) på 1 tb du må gemme på.
Det er der jeg gerne vil have så man skal være logget ind som administrator for at kunne lave noget ved c drevet og alle beruger kan gøre alt ved d drevet
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2020 - 08:57 #3
Min tanke var at man kunne oprette en ny bruger med  begrænsede muligheder for ændre i systemet. Ville prøve at oprette en. Men man kan åbenbart ikke oprette flere brugere der kører på lokal konto i Win 10. Den vil have mig over på Microsoft konto, og det gider jeg ikke rode mig ud i.
Jeg ved så ikke om man ved at højreklikke på C drev og her vælge egenskaber og gå i sikkerhed her kan fravælge hvad en ny bruger må gøre og hvilke tilladelser der er til handlingerne? Det må du jo så prøve på en test maskine inden du laver et image hvor det implementeres på alle maskinerne. Jeg formoder du bruger sådanne løsninger for dine maskiner.
Jeg formoder heller ikke brugeren må installere på pc? Det er udelukkende dig der står for det ikke?
Der kan også gøres noget fra gruppepolitikken kan jeg se. Man kan skjule c drevet, men det forhindrer formodentligt ikke at man søger og finder filer på drevet.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2020 - 09:06 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2020 - 09:15 #5
Problemet for dig kan dog blive at give tilladelser til alt som brugerne må gøre.
Da du har valgt at have alle programmer og Windows på samme drev vil det muligvis gøre at du skal ind i hver hoved mappe på dit C drev for at give de tilladelser du vil give lige den mappe.
Spil gemmer så vidt jeg er informeret hvor langt man er nået i spillet. Det skal spillet jo have tilladelse til.
Avatar billede lurup Ekspert
27. september 2020 - 11:41 #6
Tak det prøver jeg i næste uge.

TAK
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2020 - 13:51 #7
Velbekomme