Avatar billede Uvanga Ekspert
13. september 2020 - 11:40 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Windows Old forsvinder ikke efter x-antal dage!

Jeg har fra forskellige kilder, fået ligeså mange forskellige svar på hvornår Windows Old forsvinder fra PC. Det svinger alt fra 10 dage til 28-30 dage.
Jeg har opdateret en PC til Windows 10 version 2004. No problem. Det er så foreløbig 14 dage siden, og windows old folder ligger stadig på harddisken. Tilbagerulning til forrige windows version er ganske rigtig stoppet efter 10 dage. Men hvorfor ligger den så stadig i windows old? Den optager jo en en del plads.
Det med forsvinder automatisk efter 10 dage, skal måske forståes sådan at tilbagerulning stopper. Eller hur??
Nogen der har et bud.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. september 2020 - 11:50 #1
Det sker at der et par filer der ikke er slettet, så de skal slettes manuelt, jeg har været ude for det et par gange.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. september 2020 - 11:59 #2
Jeg har brugt Revo Uninstaller med held.

https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2020 - 12:05 #3
Kan diskoprydning hvor man vælger systemfilerne ikke klare problemet?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. september 2020 - 12:21 #4
Og så er der jo denne mulighed. Tryk på Windowstasten plus I = indstillinger Vælg system og her lager  Vælg at slå til derefter Kør den nu. Sæt mærke ved slet tidligere versioner. og derefter ryd op nu.
https://ibb.co/L8gzBPV
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. september 2020 - 12:31 #5
1, mere
Prøv at rydde op fra WindowsPovershell(Admin)
Skriv nu eller kopier følgende
cleanmgr /sageset
og sæt ind Tryk på Enter-tasten
https://ibb.co/7R0JNYp
Lad Powershell forblive åben - den skal bruges igen senere...
Sæt flueben i det hele i boksen, som kommer frem - også selv om den måske brokker sig lidt.
Klik OK
Derefter Skriver du i Powershell:  eller kopier følgende
cleanmgr
og sæt ind Tryk på Enter-tasten
https://ibb.co/nfcszng
Den går nu direkte til Ryd op i systemfilerne Sæt flueben i det hele
Klik på OK Klik på Ja til at slette det hele.
Skriv nu  sfc /scannow og tryk Ok.
Avatar billede Uvanga Ekspert
13. september 2020 - 12:59 #6
Tak for hurtig respons.
Jeg er bekendt med alle de nævnte muligheder, og har anvendt dem med succes. Det var mere det med automatisk sletning. Det er jo tilsyneladende en sandhed med modifikationer. Jeg har også oplevet at en rest bliver liggende på harddisken 🗄 Disse rester blev så efterfølgende fjernet manuelt.