Avatar billede Uvanga Ekspert
22. august 2020 - 16:46 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Windows Old indhold slettes automatisk hvornår?

Hvor længe gemmes indhold i Windows Old? Jeg har set flere forskellige bud, 10 dage, 30 dage, men ikke noget konkret.
Er der nogen der har erfaring med dette?
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. august 2020 - 16:48 #1
Windows Old fortsat:
...kan man evt. selv indstille en periode hvorlænge indholdet skal gemmes??
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. august 2020 - 17:14 #2
Det burde ske automatisk efter 10 dage.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. august 2020 - 17:39 #3
Du kan også fjerne den nu! Tryk på Windowstasten plus I = indstillinger Vælg system og her lager  Vælg at slå til derefter Kør den nu. Sæt mærke ved slet tidligere versioner. og derefter ryd op nu.
https://ibb.co/L8gzBPV
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. august 2020 - 18:15 #4
Tak for det. Som altid gode og informative svar fra Poko1 👍
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2020 - 19:18 #5
Du kan gemme din version af Windows før en opgradering til ny ved at lave er image af systemet
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. august 2020 - 20:38 #6
Ad #5 Jeg overvejer at oprette en komplet backup af min PC på en ekstern SSD. Så hvad er bedst, clone eller image?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2020 - 07:19 #7
Clone bruges typisk ved skift af disk. Image er noget man foretager sig løbende. Jeg har kun brugt image da jeg altid laver ren installation ved disk skifte.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2020 - 08:14 #8
image, da det fylder mindre - så er der plads til flere generationer.
Men det kræver så, at du har et andet boot-medie for at bruge det.
Men clone disk kan du starte direkte på og kan fortsætte direkte (data skal så gerne ligge i skyen også, så du har en dagsaktuel kopi der)

Jeg har selv skiftet fra image til clone for nyligt og har 4 gamle diske jeg bruger til 'generationer'
Avatar billede Uvanga Ekspert
23. august 2020 - 09:50 #9
ad #7+8 Tak for de afklarende svar.
Mine filer og dokumenter ligger på Onedrive i skyen. En dag da jeg åbnede PC var alle filer og dokumenter væk. Der dukkede så et nyt ikon op på skrivebord ved navn: "Hvor er mine filer" Her ligger alle mine filer og dokumenter ok. Men jeg mener ikke at have sagt ja til at at mine filer skulle flyttes til Onedrive i skyen. Så de er mere eller "tvangsflyttet" Eller måske jeg uforvarende har sagt ja til flytning....