Avatar billede Kris Praktikant
19. august 2020 - 10:09 Der er 25 kommentarer

Hjælp - "Din pc er ikke startet korrekt", efter at have nulstillet

Goddag. Det er et relativt langt spørgsmål, men håber der er én der kan hjælpe mig.

Efter at have nulstillet min pc går den i gang med at foretage "automatisk reparation", når jeg tænder den. Herefter står der følgende:
"Din pc er ikke startet korrekt. Tryk på "Genstart" for at genstarte din pc. Det kan af og til løse problemet. Du kan også trykke på "Avancerede indstillinger" for at prøve andre reparationsmåder på din pc."
Har forsøgt at genstarte her, men det hjælper intet. Ved tryk på "Avancerede indstillinger" får jeg 4 valgmuligheder.
1. Fortsæt - Afslut og fortsæt til Windows 10  (har forsøgt, virker ikke)
2. Brug en enhed - Brug et USB-drev eller en Windows-genoprettelsesdvd
3. Fejlfinding - Nulstil pc'en eller se under avancerede indstillinger
    3.1. Nulstil denne pc    (har forsøgt, virker ikke)
    3.2. Avancerede indstillinger
        3.2.1. Startreparation
        3.2.2. Startindstillinger - skift funktionsmåde ved start af windows
        3.2.3. Kommandoprompt
        3.2.4. Fjern opdateringer    (har forsøgt, virker ikke)
        3.2.5. Indstillinger for UEFI-firmware
        3.2.6. Systemgendannelse  (ingen gendannelsespunkter oprettet)
        3.2.7. Se flere genoprettelsesindstillinger
            3.2.7.1. Genoprettelse af systemafbildning - genopret windows ved
                        hjælp af en specifik systemafbildningsfil
4. Sluk din pc

Når jeg vælger 3.2.1 får jeg meddelelsen: "Startreparation kan ikke reparere din pc. Klik på "Avancerede indstillinger", hvis du vil prøve andre indstillinger for at reparere pc'en, eller klik på "Luk computeren" for at slukke pc'en. Logfil: C:/Windows/system32/logfiles/Srt/SrtTrail.txt"
"Avancerede Indstillinger" tager mig tilbage til den oprindelige menu.

Der er tale om en bærbar pc. En Lenovo Yoga 910, ikke mere end et par år gammel. Har forsøgt at Google mig til hjælp, men uden held.
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. august 2020 - 10:23 #1
Har du et USB Stik med et Installations medie? Så Indsæt dit USB Installations medie i din PC: vælg setup Knappen  "setup" og du kommer til, hvor du kan vælge Sprog o.s.v. tryk på næste og på det næste billede vælger du
reparer Computeren!
https://ibb.co/JcJhV38
Ikke sikkert at det virker efter alle de forsøg du har lavet!
Men prøv.
Avatar billede Kris Praktikant
19. august 2020 - 10:32 #2
Det har jeg ikke, men jeg får lige lavet et. Jeg vender tilbage hurtigst muligt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. august 2020 - 10:46 #3
Husk at oprette til en anden Computer
https://ibb.co/VHg67gM
Avatar billede Kris Praktikant
19. august 2020 - 11:34 #4
Det er gjort nu. Efter at jeg har valgt "Reparer computeren", og den genstarter får jeg en besked der siger: "System doesn't have any USB boot option. Please select other boot option in Boot Manager Menu."
Når jeg herefter trykker OK kommer jeg til Boot Manager menuen. Her kan jeg kun vælge "Windows Boot Manager (Samsung MZVL......)". Når jeg vælger denne, genstarter pc'en igen og jeg er tilbage til den oprindelige menu, hvor jeg kan vælge "Genstart" eller "Avancerede indstillinger".

Hvad kan jeg gøre herfra?
Avatar billede Uvanga Ekspert
19. august 2020 - 12:01 #5
Turn the PC off.
Turn the PC on.
The PC screen displays the Lenovo logo.
Immediately and repeatedly press (Fn+) F2. Evt kun F2-det afhænger af PC opsætning

Du kan prøve ovenstående, det giver adgang til bios.
Det er en metode for  Lenovo Yoga 910, angivet på Lenovo hjemmeside.
Avatar billede Kris Praktikant
19. august 2020 - 12:04 #6
Tak for hjælpen begge to.
Hvad gør jeg så når jeg har fået adgang til bios?
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. august 2020 - 12:17 #7
Jeg kender ikke din BIOS men du skal under BOOT sætte og enable USB til 2
når du så starter Setup bør du kunne vælge UEFI USB.
Den kører sikkert UEFI/EFI
https://ibb.co/xz3KRqM
Avatar billede Kris Praktikant
19. august 2020 - 12:33 #8
Under USB Boot er enabled. Det ser ud således på min pc:
https://ibb.co/hZ6T7CZ
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. august 2020 - 12:34 #9
Hos mig ser det sådan ud jeg har den Disabled for at den ikke vrøvler hvis jeg har et USB Stik i under opstart!
https://ibb.co/X3hD9Bd
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. august 2020 - 12:35 #10
Så skal du under opstart trykke på ESC
Avatar billede Kris Praktikant
19. august 2020 - 12:54 #11
Nu skete der noget nyt. Ved opstart sagde den "vent venligst" og efter et par minutter kommer jeg til en login skærm. Under navnet "Administrator" står der "Log på". Når jeg trykker på denne står der "Enten findes det angivne domæne ikke, eller også kunne der ikke oprettes forbindelse til det."
https://ibb.co/qrQMpgT
https://ibb.co/hfNrscW
Avatar billede Uvanga Ekspert
19. august 2020 - 16:04 #12
Prøv evt. at se bort fra login, og tryk på:  Enter.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. august 2020 - 16:20 #13
Vær sikker på at du ikke har num lock og Caps lock  aktive
Avatar billede Kris Praktikant
19. august 2020 - 16:22 #14
@Uvanga
Har jeg prøvet. Det virker desværre ikke.
Avatar billede Kris Praktikant
19. august 2020 - 16:26 #15
@poko1
Har dobbelttjekket, det virker desværre ikke.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. august 2020 - 16:31 #16
Prøv at aktivere netværk jeg kan se det ikke er aktiv
Avatar billede Kris Praktikant
19. august 2020 - 16:45 #17
Der er ingen netværk tilgængelige.
https://ibb.co/xzSLBrh
Avatar billede Kris Praktikant
19. august 2020 - 16:51 #18
Wireless lan er enabled i BIOS.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. august 2020 - 17:00 #19
Ja men det er ikke aktiv i opstarten. Det mærke der vises er for ikke aktiv
https://ibb.co/G0WYVtp
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. august 2020 - 17:13 #20
Kender du at gå i fejlsikret tilstand i Windows 10?
https://ibb.co/qW4KC9y
Avatar billede Kris Praktikant
19. august 2020 - 17:18 #21
Tak, men jeg ved ikke hvordan jeg skal aktivere det. Det kan ikke lade sig gøre fra login skærmen.
Avatar billede Kris Praktikant
19. august 2020 - 17:19 #22
Og nej kender ikke fejlsikret tilstand, men kan lige gøre et forsøg
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. august 2020 - 17:21 #23
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.
Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation osv.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/qW4KC9y
Avatar billede Kris Praktikant
19. august 2020 - 18:06 #24
Den virker som den skal nu!!! På siden af pc'en trykkede jeg knappen på billedet med en nål. Herefter valgte jeg system recovery og nulstillede pc'en endnu en gang. Af en eller anden grunden virker den nu.
https://ibb.co/FHR9byr

Jeg siger tusind tak for hjælpen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. august 2020 - 18:16 #25
Velbekom så husk lige at vælge at Markere som løsning!