Avatar billede jørn meyer Mester
09. august 2020 - 20:26 Der er 1 kommentar

Styring af 2 funktioner, strømvalg på 230 v

Udgangspunkt:
En trefaset sikringsgruppe fungerer således, at to faser strømforsyner varmepanelerne og en fase strømforsyner en spildevandspumpe.

Oplæg:
A:
3 faset sikringsgruppe,
2 faser strømføder varmepaneler i huset
1 fase strømføder en spildevandspumpe
B:
1 enkeltfaset sikringsgruppe til lys / køleskab
C:
2 relæer
1 relæ skal styre varmen via fjernbetjening, tele
1 relæ skal styre spildevandspumpen.

Målet er at;
-    når sommerhuset bruges og den enkeltfaset sikringsgruppe for lys / køleskab tændes, så tvangsstyres strømforsyningen til spildevandspumpen.

-    når sommerhuset ikke bruges (vinter) og alle sikringsgrupper afbrydes på nær den førnævnte 3 fasede sikringsgruppe, så skal pumpen ikke strømfødes hvorimod varmestyringen skal kunne aktiveres via telestyring.

Spørgsmålet er;
er det gangbart at trække styrestrøm fra en enkeltfaset sikringsgruppe der påvirker en fase fra den trefasede  sikringsgruppe?

På forhånd tak.
Avatar billede jørn meyer Mester
10. august 2020 - 09:58 #1
Spørgsmålet skulle ikke have været i dette fora. Sorry