Avatar billede Magnus Stidsen Juniormester
01. december 2019 - 20:39 Der er 11 kommentarer

Bedst processor til gaming?

Hej Eksperter. Jeg overvejer at opgradere min processor i min computer, da den begynder ikke at kan trække så meget længere. ( i5-7400u mener jeg). Har i nogle ideer til gode processor, som kan trække næsten alle spil.
01. december 2019 - 20:52 #1
Jep; Den du har nu ! Der er uden undtagelse INGEN spil på markedet som din nuværende CPU ikke kan trække uden problemer.
Hvis du synes at din gaming performance er for lav, så er det i første omgang nok et andet sted du skal kigge, i forhold til hardware; I nævnte rækkefølge: Grafikkort, ram og harddisk.
Det kan også være et spørgsmål om, at software/os trækker hastigheden ned.
Avatar billede Slater Ekspert
01. december 2019 - 20:55 #2
Husk lige at vende tilbage på og få afsluttet dine gamle spørgmål.
Avatar billede Magnus Stidsen Juniormester
01. december 2019 - 21:12 #3
@MightyProcrashtinator Jeg har 8 gb ram, 1060 3 gb.

Men tror det er min processor, for hver gang jeg kigger på joblisten kører den 100% hver gang jeg spiller.
Avatar billede Slater Ekspert
01. december 2019 - 21:27 #4
Jeg kan ikke lige finde info om en 7400U. Kan det være en 7200U du har?

Uanset er U-serien netop ikke egnet til spil. En i5-7400 ville være meget bedre egnet. U processorer er kun lavet til lavt strømforbrug, absolut ikke performance, så det har været et fejlkøb hvis den var beregnet til spil.
01. december 2019 - 21:27 #5
Hvilke spil gamer du ?
Avatar billede Magnus Stidsen Juniormester
01. december 2019 - 21:31 #6
Jeg spiller GTA online.

Csgo.

Rocket league.
Avatar billede Magnus Stidsen Juniormester
01. december 2019 - 21:34 #7
Jo det er en 7400 uden U. Men den kører 100% ydeevne når jeg spiller.
Avatar billede Slater Ekspert
01. december 2019 - 21:38 #8
Det lyder underligt så. Det er en 3,5 GHz med 4 ægte kerner. Som Mighty siger burde den trække det meste fint, og især spil som Rocket League og CS som ikke kræver ret meget. Har du tjekket temperaturen?
Avatar billede Magnus Stidsen Juniormester
01. december 2019 - 21:47 #9
Nej, men kunne forestille mig den er temmelig høj. Men det lagger ikke i CSGO eller rocket league, men rimelig meget i GTA online og Fortnite.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2019 - 09:55 #10
tjek internet - hvor meget kører samtidig med spil, og trække båndbredde? Windows kan kører opdateringer, og andre sider/programmer kan udveksle data med langsomme servere. Se evt om du kan logge på via anden Fortnite forbindelse.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. december 2019 - 15:44 #11
Hvis du vil tjekke temperaturen på CPU´en, så kan du installere gratisprogrammet Speccy:

https://www.ccleaner.com/speccy/download

Dette program er meget nyttigt og enkelt :-)