Avatar billede mlyager Nybegynder
28. august 2001 - 12:15 Der er 8 kommentarer

adresse-kartotek Exchange 2000

Er der nogen der ved hvordan, man åbner op, så man som bruger kan oprette adresser i \"Global adresseliste\" når man kører outlook 2000 under exchange-server 2000?

Som default står den jo til, at man ikke kan oprette adresser i listen .. men det må man da kunne slå fra.

(håber problemet er forklaret godt nok)
Avatar billede fmll Nybegynder
28. august 2001 - 12:26 #1
Det lyder ikke som om det er en privat mail.
Hvis du er i et firma, skal du finde den der opretter mailgrupper for at oprette en adresse i \"Global adresseliste\" .
Avatar billede mlyager Nybegynder
28. august 2001 - 12:31 #2
du har helt ret, at det ikke er en privat e-mail, men et firma ...

men jeg synes nu ikke lige at jeg kan finde ud af dit svar!

Hvis du mener, at jeg skal have fat i netværksadministratoren ... bliver det nok lidt svært - for jeg er \"fungerende admin.\" - men jeg har ikke helt styr på exchange-serveren!
Avatar billede netbabe Nybegynder
28. august 2001 - 12:53 #3
For så at præcisere dit spørgsmål: Vil du have at brugerne skal kunne rette i den globale adresseliste, eller er problemet at du ikke ved hvordan du selv retter i den som administrator?
Avatar billede mlyager Nybegynder
28. august 2001 - 13:10 #4
brugerne ...
Avatar billede riversen Nybegynder
28. august 2001 - 17:24 #5
man kan godt giver brugere adgang til at rette i distributionslister, hvis det er det du mener.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. august 2001 - 17:25 #6
men de kan ikke oprette nye mailboxe...til det skal man jo være logget på exchange admin...som jo er installeret på serveren
Avatar billede mlyager Nybegynder
29. august 2001 - 08:32 #7
riversen>> det er jeg med på ... det er adressekartoteket, som alm. brugere skal kunne oprette e-mail-adresser i ...
Avatar billede rene_jensen Nybegynder
29. august 2001 - 09:19 #8
Du kan ikke oprette brugere i Global adresseliste fra en alm. outlook klient. Dette kan kun lade sig gøre ved at du opretter brugere på exchange serveren.
Jeg går ud fra at ideen er at det du gerne vil er at brugere kan oprette en kontaktperson som alle andre brugere har adgang til. Den bedste måde at lave dette, er ved at oprette en public folder, hvor du opretter en kontaktpersonsmappe. Her kan du evt. give nogle nøglepersoner, eller alle adgang til at ændre i og så har du den løsning du sikkert søger.

/René