Avatar billede bobbedude Nybegynder
28. august 2001 - 11:49 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Upload med aspupload

Jeg sender en ID med over til siden hvor man kan vælge at uploade et nyt billed, denne ID er en hidden value. når man så trykker på gem var ideen at den skulle kalde siden upload.asp og gemme det nye billed men det gør den ikke jeg får tværtimod fejlen:

1 -- \'udsigt.jpg\',\'1\'
Persits.Upload.1 error \'800a001c\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.

/aj/aj2/admin/upload.asp, line 60

linie 60 er her:

File.ToDatabase \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\" & \"DBQ=e:\\rc-internet\\AJ\\aj2\\db\\alfred.mdb\", \"insert into el(ID, El_billed)  values(\" & Filstienkort & \"\',\'\" & uploadvaerdi & \")\"

min upload side ser sådan ud:

<% @Language=VBScript %>
<% Option Explicit %>
<!--#include file=\"adovbs.inc\"-->
<!--#include file=\"connection.asp\"-->
<%
Dim RS, objConn, ID
\'Get the ID from the querystring
ID = trim(request.querystring(\"ID\"))

Set RS = objConn.execute(\"SELECT * FROM data WHERE ID = \" & ID & \" \" )
%>
<html>
<head>
<title>Opret ny </title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>
<body>

<FORM METHOD=\"POST\" ENCTYPE=\"multipart/form-data\" ACTION=\"upload.asp\">

        <table width=\"592\" border=\"0\">
          <tr valign=\"bottom\">
            <td class=\"broed_over\">Billed:<br>
            </td>
            <td colspan=\"2\">
              <input type=FILE size=60 name=\"El_billed\">
              <input type=\"hidden\" name=\"ID\" value=\"<%=ID%>\">
            </td>
          </tr>
          <tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td colspan=\"2\"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td colspan=\"2\">
              <input type=\"submit\"  value=\"Gem\">
            </td>
          </tr>
        </table>
      </form>
<%
rs.close
set rs = nothing
objConn.close
set objConn = nothing
%>
    </body>
</html>

siden der skal uploade billedet ser sådan ud:

<%

Set Upload = Server.CreateObject(\"Persits.Upload.1\")
Upload.Save \"e:/rc-internet/AJ/aj2/images\"

\' ++++++++++++++++++++++++++++++++++ HENTER STIEN+FILNAVN ++++++++++++++++++++++++++++++++
For Each File in Upload.Files
  Filstien = File.Path
Next
For Each Item in Upload.Form
if antalupload > 0 then
uploadvaerdi = uploadvaerdi & \"\',\'\"
end if
uploadvaerdi = uploadvaerdi & Item.Value
antalupload = antalupload + 1
Next
uploadvaerdi = uploadvaerdi & \"\'\"
\' ++++++++++++++++++++++++++++++++++ HENTER STIEN+FILNAVN SLUT ++++++++++++++++++++++++++++++++

\' ++++++++++++++++++++++++++++++++++ FJERN STIEN ++++++++++++++++++++++++++++++++
Function RemoveHTML(strContent)
  Do
    pos = 1
\' +++++++++++++++++++++++ HER SKRIVES \"DREVBOGSTAV :\"
    tmpBegin = InStr(pos,strContent,\"e:\")
\' +++++++++++++++++++++++ HER SKRIVES \"DREVBOGSTAV :\" SLUT
    If tmpBegin > 0 Then
      pos = tmpBegin
\' +++++++++++++++++++++++ HER SKRIVES \"SIDSTE DIR\" OG ANTALLET AF TEGN SKRIVES I NÆSTE LINIE
        tmpEnd = InStr(pos,strContent,\"/images\")
  tmpEnd = tmpEnd + 7
\' +++++++++++++++++++++++ HER SKRIVES \"SIDSTE DIR\" SLUT
        If tmpEnd > 0 Then
          strContent = Left(strContent,tmpBegin-1)  & \"\" & Right(strContent,Len(strContent)-tmpEnd)
        Else
          strContent = Left(strContent,tmpBegin-1)
          Exit Do
        End If
    Else
      Exit Do
    End If
  Loop
  RemoveHTML = strContent
End Function
tmpContent = Trim(Filstien)
Filstienkort = Replace(RemoveHTML(tmpContent), vbCrLf, \"\")
filstienkort = \"\'\" & filstienkort
\' ++++++++++++++++++++++++++++++++++ FJERN STIEN SLUT ++++++++++++++++++++++++++++++++

\' ++++++++++++++++++++++++++++++++++ GEMMER SIDSTE STI+FILNAVN ++++++++++++++++++++++++++++++++
\' Save to the database using the ToDatabase method.
\' SQL Server table creation script can be found in Database\\CreateTables.sql

response.write antalupload & \" -- \" & Filstienkort & \"\',\'\" & uploadvaerdi

For Each File in Upload.Files
  File.ToDatabase \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\" & \"DBQ=e:\\rc-internet\\AJ\\aj2\\db\\alfred.mdb\", \"insert into el(ID, El_billed)  values(\" & Filstienkort & \"\',\'\" & uploadvaerdi & \")\"
Next
\' ++++++++++++++++++++++++++++++++++ GEMMER SIDSTE STI+FILNAVN SLUT ++++++++++++++++++++++++++++++++
\' ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ OPRETTER I DATABASE
%>

<html>
<head>
<title>Fedest</title>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\">
<table width=\"100%\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" height=\"100%\">
  <tr>
    <td height=\"100%\">
      <h5 align=\"center\">Din opdatering er nu udf&oslash;rt :-)</h5>
      </td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

Jeg kan også se at siden der skal uploade billedet ikke checker at der hvor billedet skal sættes ind skal ID være = ID fra den hidden value.
Er der en der kan hjælpe ??
Avatar billede nordclc Nybegynder
28. august 2001 - 11:53 #1
Prøv at fjerne \'\' om 1-tallet:

\'udsigt.jpg\',1

//Claus
Avatar billede nordclc Nybegynder
28. august 2001 - 11:57 #2
ID = \'udsigt.jpg\'
EI_billed = \'1\'

Er det hvad du ønsker at inserte i basen?
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 12:03 #3
du kan så vidt jeg husker ikke både uploade et billede og samtidig lægge et billede ind - du skal adskille de to ting
Avatar billede nanosoft Nybegynder
28. august 2001 - 16:03 #4
SQL must be an SQL INSERT or UPDATE statement with one \'?\' sign which serves as a place holder for this file.

E.g. \"insert into blobs(id, theBlob) values(3, ?)\"

direkte fra www.aspupload.com

jeg ville goere det \"manuelt\" lave et recordset og insert der i med
objRS(\"Blob\").appendchunck blobData

desuden kan du ikke kalde et felt i formen foer billedet er gemt, hvis du alligevel skriver det til et felt, hvorfor saa ikke bruge session(\"ID\") ??
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 18:32 #5
nanosoft - nu er File.ToDatabase en af aspuploads indbyggede ting, derfor kan man godt bruge den...

hvordan det så skal komme til at virke som helhed er ved at adskille billede samt tekst - og desuden skal billedet vel heller ikke uploades men kun navnet på billedet (og hvor selve billedet altså bare bliver lagt et andet sted...)
Avatar billede bobbedude Nybegynder
28. august 2001 - 19:43 #6
sorry jeg har ikke fået noget jeg kan brug men har dog givet jer der forsøgte at hjælpe point aligevel.
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 19:55 #7
du skal kigge meget grundigt på dokumentationen fra asp-upload - hvis det er noget meget vigtigt kan jeg formentlig (for noget til gengæld) lave det for dig...