Avatar billede den uvidende Praktikant
26. oktober 2019 - 15:39 Der er 4 kommentarer

Hjælp til "Nyhedsbrev ja tak"

Jeg er ved at lave en database i access. Det er en kundedatabase med alle de normale informationer. I denne opgave skal der være en post der hedder "ønsker nyhedsbrev ja/nej". Jeg har forsøgt alt, men intet hjælper
Skal jeg lave 2 eller 3 tabeller?
Hvilke datatyper i tabellerne? (ja/nej) giver den rigtige afkrydsningsfirkant
Jeg synes jeg har forsøgt alt, og det fungerer sådan set også lige indtil jeg skal lave forespørgsel på hvor mange der ønsker nyhedsmail.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2019 - 18:00 #1
du skal bare lave et ja/nej datafelt. true/false
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2019 - 19:06 #2
det kunne være, at du senere ville have folk til at tilmelde sig fx en julekonkurrence i 2021 eller sankt hans i 2020. Så bare for at tage højde for det, så
tabel1 person-data-tabel inkl et unikt id
tabel2 konkurrence/brev tabel (bare et navn og unikt id)
tabel3 link fra person-id til konkurrence-id på alt, der er tilmeldt
person skal selvfølgelig kunne se en oversigt over alle muligt valg med markering af de tilvalgte - og flytte markeringer (ie slette/oprette tabel1/tabel2 link)
så kan du altid trække en kundeliste ud med mail til dem, der skal vide noget om jubilæum i 2019...
Avatar billede den uvidende Praktikant
26. oktober 2019 - 19:50 #3
Tak for hjælpen, jeg har fundet ud af det :)
Avatar billede terry Ekspert
27. oktober 2019 - 15:30 #4
"Tak for hjælpen, jeg har fundet ud af det :) "
If you accept one or more of the answers you close the question :-)